شناسهٔ خبر: 56145 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

معاون عمرانی استاندار گلستان:

بافت تاريخی گرگان، نخستین بافت با ارزش ثبت شده در کشور است

بافت تاریخی گرگان معاون عمراني استانداري گلستان گفت: بافت تاريخي گرگان به عنوان اولين بافت با ارزش در كشور درسال ۱۳۱۰ ثبت شده است.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، به نقل از روابط عمومی اداره كل راه و شهرسازی استان گلستانْ میرمحمد غراوی، معاون عمرانی استاندار گلستان در نشست با مدیران دستگاه‌های متولی در بافت تاریخی شهرستان گرگان گفت: در شهرستان گرگان ۱۵۶ هكتار بافت تاریخی وجود دارد كه در حال حاضر وضعیت نامطلوبی دارند.

وی افزود: خوشبختانه تغییر نگاه به بافت تاریخی رخ داده است و سازمان‌های متولی برای این محدوده‌ها در سال‌های اخیر برنامه‌های خوبی در حال اجرا دارند، اما همچنان عقب‌ماندگی در این بخش ملموس است.

غراوی ادامه داد: باید براساس تجربه‌های موفق سایر استان‌های كشور عمل كنیم و ضمن داشتن برنامه‌ای مدون، اولویت‌ها را شناسایی و ضمن اختصاص منابع از اعتبارات استانی و ملی استفاده لازم را  بعمل آوریم.

 محبوبی مدیر كل راه و شهرسازی استان گلستان در این نشست توضیح داد: در سال ۹۴ گرگان به عنوان پایلوت كشوری در حوزه بافت‌های تاریخی با هدف ارتقاء فضای عمومی شهری انتخاب شد كه مرمت و بهسازی تكایا در محلات سبزه مشهد، دربنو، پاسرو ، دوشنبه‌ای و تملک و مرمت خانه‌های تاریخی كبیر ، شعربافان و فاضل از جمله اقداماتی بوده که تا کنون اجرا شده است.

وی به تفاهم‌نامه تهیه شده در سال ۹۵ ما بین ادارات متولی راه و شهرسازی استان ، شهرداری گرگان، اداره كل میراث فرهنگی و گردشگری ، استانداری گلستان و شركت عمران بهسازی ایران اشاره كرد و افزود: طبق این تفاهم‌نامه مرمت و بهسازی محدوده محله پاسرو تا باغ مزار لطفی در سبزه مشهد گرگان در دست اقدام است.

در این جلسه مدیر کل میراث فرهنگی و گردشگری و شهردار گرگان از اقدامات دستگاه ذیربط در این حوزه گزارشی ارائه کرد.

نظر شما