شناسهٔ خبر: 56149 - سرویس مسکن و شهرسازی
نسخه قابل چاپ

طاهرخانی در جمع خبرنگاران اعلام کرد:

گلستان؛ نخستین استان در طرح احداث شهرک‌های گردشگری/ مکان‌یابی ۸ شهرک گردشگری در استان

حبیب‌اله طاهرخانی معاون وزیر راه و شهرسازی با بیان اینکه گلستان اولین استان در محدوده شمالی کشور است که مصوبه هیئت وزیران برای احداث شهرک‌های گردشگری در آن اجرا خواهد شد گفت: بنا بر بررسی‌های انجام شده تصمیم داریم تا ۸ مکان را برای احداث این شهرک‌ها نهایی کرده و عملیات اجرایی را پس از تصویب شورایعالی معماری و شهرسازی آغاز کنیم.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی حبیب‌اله طاهرخانی معاون وزیر راه و شهرسازی و مدیرعامل شرکت عمران شهرهای جدید در حاشیه دومین جلسه شورای برنامه ریزی و توسعه استان گلستان در جمع خبرنگاران بیان کرد: دستور کار اصلی این جلسه که با حضور استاندار محترم گلستان برگزار شد بررسی موضوع مکان‌یابی شهرک‌های گردشگری در سطح این استان بود که خوشبختانه با نتایج خوبی خاتمه یافت.

طاهرخانی ضمن اشاره به مصوبه هیئت وزیران در سال ۹۶ مبنی بر مکان‌یابی شهرک‌های گردشگری با هدف پاسخگویی به نیازهای موجود در این بخش به ویژه ساخت‌ و سازهای غیرمجاز در عرصه‌های طبیعی بیان کرد: طبق قانون برای آغاز عملیات اجرایی این شهرک‌های گردشگری پس از اخذ مصوبه هیئت وزیران باید مصوبه شورایعالی معماری و شهرسازی با هدف ارائه مکان‌های برنامه‌ریزی شده برای اسکان موقت و توسعه گردشگری در استان نیز گرفته شود که هم‌اکنون در حال پیگیری این مسئله هستیم.

معاون وزیر راه و شهرسازی با بیان اینکه گلستان اولین استان در محدوده شمالی کشور است که مصوبه هیئت وزیران برای احداث شهرک‌های گردشگری در آن اجرا خواهد شد گفت: بنا بر بررسی‌های انجام شده تصمیم داریم تا ۸ مکان را برای احداث این شهرک‌ها نهایی کرده و عملیات اجرایی را پس از تصویب شورایعالی معماری و شهرسازی آغاز کنیم.

این مقام مسئول اصلی‌ترین کارکرد این شهرک‌ها را جلوگیری از تخریب عرصه‌های طبیعی و سوق دادن تقاضاها برای ساخت و ساز به این نواحی اعلام کرد و افزود: همزمان با اجرایی شدن این پروژه تمامی دستگاه‌ها نیز مکلف به مبارزه با ساخت و سازهای غیرمجاز در استان بوده و باید در این مسیر ما را همراهی کنند.

به گفته وی وجه اصلی این اقدام آن است که می‌تواند سرمایه‌ها را به سمت مناطق برنامه‌ریزی شده هدایت کرده و در عین حال فضای جدیدی برای رونق سرمایه‌گذاری در این استان‌ها ایجاد نماید.

طاهرخانی در این خصوص ادامه داد: طبق تصمیمات اتخاذ شده مقرر است استان‌های شمالی در اولویت اول اجرای این مصوبه بوده و از آماده‌سازی و تأمین زیرساخت‌ها در مرحله اجرایی قرار بگیرند.

معاون وزیر راه و شهرسازی همچنین خاطرنشان کرد: در این راستا قرار است به اطراف کلانشهرها نیز که جزو عرصه‌های مورد تعارض (به ویژه عرصه‌های طبیعی و باغات) محسوب می‌شوند به صورت برنامه‌ریزی شده ورورد پیدا کرده و فعالیت داشته باشیم.

مدیرعامل شرکت عمران شهرهای جدید یکی دیگر از اولویت‌های اصلی این شرکت در سال ۹۷ را فراهم کردن زمینه استقرار جمیعت در پهنه جنوبی کشور اعلام کرد و گفت: در حال حاضر تلاش داریم در سواحل خلیج فارس و دریای عمان (از عسلویه تا چابهار) که توسعه‌های فعالیتی گسترده‌ای نیز در آن‌ها در حال شکل گیری است به انجام فعالیت‌های لازم بپردازیم که آغاز عملیات اجرایی شهر جدید تیس و سیراف در سال جاری از جمله آن‌ها به شمار می‌رود./

نظر شما