شناسهٔ خبر: 5616 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

برنامه‌های راهداری امسال زودتر آغاز شد؛

بازدید معاون وزیر راه و شهرسازی از فعالیت راهداران استان یزد/ پنج هزار کیلومتر راه روستایی آسفالت می‌شود

سیدحسین میرشفیع معاون راه روستایی وزارت راه و شهرسازی از مرکز مدیریت راه‌های راه و شهرسازی استان یزد بازدید کرد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی به نقل از اداره کل راه و شهرسازی استان یزد معاون راه روستایی وزارت راه و شهرسازی با حضور در مرکز مدیریت راههای استان یزد از چگونگی فعالیتهای راهداران در ایام نوروز بازدید کرد.

میرشفیع در این بازدید ضمن تبریک عید به هم وطنان عزیز و آرزوی سفری خوب و ایمن گفت: خوشبختانه برنامه‌های راهداری امسال، زود‌تر از سال‌های قبل آغاز شد و تمام اکیپ‌های راهداری ما مستقرند و قرار شد در سطح وزارتخانه در طول تعطیلات، بازدیدهایی را داشته باشیم.

سرپرست معاونت حقوقی و امور مجلس وزارت راه و شهرسازی افزود: در بازدیدی که از مرکز مدیریت راه‌های استان یزد داشته‌ایم، اطلاعات و آمار بسیار خوبی را به من گزارش دادند و خوشبختانه گرفتاری و یا محدودیت خاصی در راههای استان مشاهده نشده و تا این ساعت هم تلفاتی نداشتیم و امیدوارم تا پایان سال هم همین طور کم تلفات باشد.

وی خاطرنشان کرد: در حوزه راههای روستایی کارهای زیادی انجام شده و خیلی از راه‌ها روکش شده و برای سال آینده برنامه ریزی کردیم که راههای اصلی و فرعی و روستایی را روکش، خط کشی و ایمن سازی کنیم.

معاون وزیرراه و شهرسازی در خصوص راههای روستایی کشور گفت: از ۱۵۳ هزار کیلومتر راههای روستایی بالای ۲۰ خانوار جمعیت، ۱۰۵ هزار کیلومتر راههای روستایی آسفالت شده داریم که از نظر جمعیتی، نسبت برخوداریمان بالاترمی باشد ومی توان گفت که بیش از ۹۱درصد جمعیت روستایی کشور از راه آسفالته روستایی برخوردارند.

وی این نوید را هم داد که برای سال جاری ۵ هزار کیلومتر راه روستایی، آسفالت خواهد شد.

میرشفیع با توجه به سطح بارش‌های پراکنده در اکثر استان‌ها، راهداری امسال را ویژه دانست و اعلام کرد: تمامی اکیپ‌های راهداری بیشتر از سال‌های قبل و به طور شبانه روزی در سطح جاده‌ها حضور فعال دارند و آماده خدمت به هم وطنان هستند./

 

 

 

 

 

 

 

 

نظر شما