شناسهٔ خبر: 56160 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

دست نشان مطرح کرد؛

عدالت در توزیع بار برای کامیون‌داران زنجانی اجرا شده است/ رایگان بودن بیمه تکمیلی رانندگان کامیون

ایرج دست نشان مدیرکل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای استان زنجان آخرین اقدامات برای پیگیری مطالبات کامیونداران زنجانی را تشریح کرد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی به نقل از روابط عمومی اداره‌کل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای استان زنجان، ایرج دست نشان مدیرکل راهداری و حمل‌و نقل جاده ای استان زنجان اظهار کرد: بنا به گفته رئیس سازمان راهداری بیمه تکمیلی از اول این ماه به صورت رایگان به رانندگان و همسران آنها لحاظ شده است.

وی از آغاز توزیع لاستیک با قیمت مصوب دولتی در استان زنجان خبرداد و گفت: تا روز پنج شنبه در مرحله اول ۸۲ حلقه لاستیک در بین رانندگان توزیع شده است و با رایزنی های انجام شده در مرحله دوم این تعداد افزایش می یابد.

این مقام مسئول با اشاره به افزایش نرخ کرایه در استان زنجان افزود: وزیر نفت نیز در خصوص افزایش کرایه حمل نفتکش ها نیز اعلام کرده که از یک مرداد احتمالا اجرایی شود.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان زنجان با بیان اینکه عدالت در توزیع بار یکی از مطالبات این قشر بود، ادامه داد: در این زمینه تحت پوشش‌ها حذف و نوبت دهی و اعلام بار به همه خودروها به غیر از ناوگان ملکی شرکت ها الزامی است.

دست نشان با اشاره به مشکلات بیمه‌ای رانندگان کامیون و نحوه رسیدگی به این مطالبات بیان کرد: سوبسید بیمه‌ای برخی از کامیونداران قطع شده بود که با پیگیری‌های انجام شده، برگشت داده شد.

وی با بیان اینکه در گام بعدی سازمان مرکزی با مجلس شورای اسلامی برای تصویب قانونی در خصوص در نظر گرفتن سختی کار و سنوات بیمه‌ای رانندگان رایزنی کرده است، ادامه داد: از طریق تصویب قانون رانندگان کامیون با ۲۵ سال سابقه کار و ۵۵ سال سن، بازنشسته می‌شوند.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان زنجان خاطرنشان کرد: به منظور کنترل و نظارت بر عملکرد رانندگان حمل و نقل جاده ای برون شهری و اجرای دقیق قوانین و مقررات جلسه کمیسیون ماده ۱۱ در این اداره کل برگزار می‌شود.

این مقام مسئول بیان کرد: با تشکیل جلسات این کمیسیون تذکر کتبی به رانندگان متخلف داده می‌شود همچنانکه چندین نامه در خصوص دریافت وجه اضافه از رانندگان به این کمیسیون واصل شد که به موارد مطرح شده رسیدگی شده است.

مدیرکل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای استان زنجان با اشاره به لغو مجوز برخی از شرکت های حمل و نقل به دلیل دریافت اضافی از رانندگان،افزود: برخورد قاطع با شرکت های متخلف انجام می شود.

دست نشان بیان کرد: رانندگان با ورود به سامانه شهراه می‌توانند تخلفات شرکت‌ها را ثبت کنند تا از این طریق به این شکایات رسیدگی شود.

وی تصریح کرد: همچنین رانندگان می‌توانند از طریق شماره پیامک ۳۰۰۰۰۴۱ یا تلفن گویای ۱۴۱ داخلی ۵، شکایت خود را از شرکت ها بیان کنند.

این مقام مسئول تعداد شکایت رانندگان استان زنجان را در سامانه شهراه ۱۹ مورد اعلام کرد و گفت: این تعداد در مقایسه با بسیاری از استان‌های کشور، آمار پایینی محسوب می‌شود.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان زنجان در خصوص عدم استقبال رانندگان از توزیع لاستیک به قیمت مصوب نیز، یادآور شد: ۱۵ تا ۲۰ نوع قلم لاستیک برای توزیع وجود دارد که قیمت لاستیک‌های مصوب دولتی ۱۲۰ هزار تومان پایین‌تر از قیمت توزیع دیگر است.

وی با بیان اینکه در حال حاضر خرید اقساطی لاستیک در بازار به دلیل شرایط موجود اقتصادی به سختی انجام می‌شود، گفت: دولت فرصتی را برای رانندگان فراهم کرده است که می‌توانند لاستیک مورد نیاز خود را با نرخ مصوب خریداری کنند.

دست نشان در خصوص کاهش میزان بار رانندگان نیز اظهار کرد: سال قبل ۱۶۸ هزار ناوگان باری در کشور فعالیت می‌کرد در حالی این رقم با افزایش ۱۰۰ درصدی به ۳۳۶ هزار ناوگان رسیده است.

وی گفت: این در حالی است که میزان باری که ۱۰سال قبل توزیع می‌شد حدود ۴ میلیون بود و این رقم در حال حاضر به ۶ میلیون با افزایش ۴۰ درصدی رسیده است و یکی از دلایل کاهش بار برای رانندگان نیز از همین موضوع نشات می‌گیرد.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان زنجان با اشاره به مقاومت رانندگان برای نوسازی ناوگان فرسوده بیان کرد: از ابتدای سال جاری قرار بود ناوگان بالای ۵۰ سال از سیستم حذف شود که به دلیل اعتراض رانندگان این امر محقق نشده است.

دست نشان ورود فعالان سایر بخش‌ها را به بخش حمل و نقل از دیگر مشکلات عنوان کرد و افزود: این موضوع موجب افزایش تعداد رانندگان و چندین برابر شدن مشکلات رانندگان واقعی این بخش شده است.

وی با بیان اینکه نمی‌توان از ورود افراد به بخش حمل و نقل جلوگیری کرد، افزود: اما این افزایش تعداد موجب ایجاد مشکلاتی در این حوزه می‌شود.

نظر شما