شناسهٔ خبر: 56169 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

جمالی خبر داد:

کسب رتبه نخست کشوری در رسیدگی به تخلفات شرکت‌های حمل ونقلی استان قم

ابوالفضل جمالی مدیرکل راهداری و حمل ونقل جاده ای استان قم از کسب رتبه نخست کشوری در امر رسیدگی به تخلفات شرکت‌های حمل‌ونقلی استان درسال جاری خبرداد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی به نقل از روابط عمومی اداره کل راهداری و حمل ونقل جاده ای استان قم، ابوالفضل جمالی عنوان کرد: در راستای صیانت ازحقوق مردم و رانندگان و ارائه حداکثری خدمات در بخش حمل ونقل عمومی، به ۱۹مورد پرونده تخلفات شرکت‌های حمل ونقلی استان قم طی سالجاری در کمیسیون ماده ۱۲ رسیدگی شد.

مدیرکل راهداری و حمل ونقل جاده ای استان قم ضمن اعلام خبر فوق تصریح کرد: با توجه به آمار مقایسه‌ای تعداد شرکت‌های حمل ونقل عمومی و تعداد پرونده تخلفات مورد رسیدگی واقع شده در کمیسیون ماده ۱۲، استان قم حائز رتبه نخست کشوری از این حیث شد.

وی ادامه داد: از مجموع ۱۹ مورد تخلف رسیدگی شده در کمیسیون ماده ۱۲ استان قم، ۱۱ پرونده متعلق به شرکت‌های حمل ونقلی بخش کالا است.

رییس کمیسون ماده ۱۲ استان قم اهم تخلفات رسیدگی شده در بخش حمل ونقل کالا را شامل، ۱- دریافت کمیسیون اضافه از رانندگان ۲- مغایرت نرخ مصوب ۴ درصد در بارنامه ۳- صدور بارنامه براساس کارت هوشمند راننده بدون اطلاع وی ۴- صدور بارنامه فاقد مهر و امضا مدیر فنی ۵- فقدان تجهیزات ایمنی خودرو و عدم مهار مناسب بار دانست و افزود: در خصوص موارد تخلفی شرکت‌های حمل مسافر نیز به تعداد هفت پرونده رسیدگی شد که اهم تخلفات صورت گرفته در این بخش شامل تاخیر بیش از یک ساعت در حرکت وسیله نقلیه، استفاده افراد غیرمسئول از مهر مدیرفنی و....است.

رییس کمیسیون ماده ۱۲( رسیدگی به تخلفات شرکتهای حمل ونقلی ) استان قم در ادامه عنوان کرد: از ۱۱ مورد پرونده تخلف رسیدگی شده در بخش کالا، پنج مورد به پرداخت جریمه، سه مورد نیز به دلیل آنکه برای نخستین بار مرتکب تخلف شده بودند به تذکر اکتفا گردید، همچنین موارد اتهامی مندرج در سه پرونده دیگر نیز از اتهام تخلف مبرا شناخته شدند.

جمالی در پایان درخصوص موارد رسیدگی شده دربخش حمل مسافر نیز عنوان کرد: از هفت پرونده رسیدگی شده، 6 شرکت ملزم به پرداخت جریمه نقدی و یک شرکت نیز از موارد اتهامی تبرئه شد.

نظر شما