شناسهٔ خبر: 56216 - سرویس مسکن و شهرسازی
نسخه قابل چاپ

پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی گزارش می‌دهد:

بارش باران همراه با رعدوبرق در استان‌های شمالی و سواحل خزر/ افزایش دمای ۲ تا ۴ درجه‌ای در نیمه غربی کشور

باران براساس تحلیل آخرین‌های نقشه‌های پیش‌یابی هواشناسی امروز و فردا در برخی مناطق گیلان، مازندران، ارتفاعات شمالی سمنان، گلستان، خراسان شمالی و با احتمال در شمال خراسان رضوی رشد ابر، رگبار باران گاهی با رعد و برق و وزش باد پیش‌بینی می‌شود.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، پیش‌بینی کلی براساس نقشه‌هیا همدیدی و آینده‌نگری و همچنین براساس تحلیل آخرین‌های نقشه‌های پیش‌یابی هواشناسی امروز و فردا در برخی مناطق گیلان، مازندران، ارتفاعات شمالی سمنان، گلستان، خراسان شمالی و با احتمال در شمال خراسان رضوی رشد ابر، رگبار باران گاهی با رعد و برق و وزش باد پیش‌بینی می‌شود.

در همین مدت در استان‌های آذربایجان غربی، آذربایجان شرقی و اردبیل، به ویژه در بخش‌های شمالی این استان‌ها، هم رشد ابر و رگبار پراکنده باران گاهی با رعد و برق و ورزش باد رخ خواهد خواهد داد.

این موج روز سه‌شنبه در برخی مناطق استان‌های گلستان، خراسان شمالی، مازندران و ارتفاعات شمال سمنان سبب رگبار پراکنده باران گاهی با رعد و برق و وزش باد خواهد شد.

شدت بارش‌ها روز دوشنبه در شمال آذربایجان غربی خواهد بود.

طی سه روز آینده در ساعات بعدازظهر و اوایل شب در ارتفاعات جنوب سیستان و بلوچستان، جنوب کرمان، شرق و شمال هرمزگان و ارتفاعات زاگرس جنوبی در شرق فارس رشد ابر، بارش پراکنده باران گاهی رعد و برق و وزش باد رخ خواهد داد.

در سه روز آینده به ویژه در برخی مناطق شمال شرق و شرق کشور وزش باد شدید پیش‌بینی می‌شود که در برخی مناطق به ویژه زابل خیزش گردوخاک هم دور از انتظار نیست.

امروز و روز دوشنبه در برخی مناطق جنوب غرب کشور به‌ویژه در خوزستان هم گردوغبار و کاهش کیفیت هوا پیش‌بینی می‌شود.

شایان ذکر است که روز سه‌شنبه دمای هوا در نیمه غربی کشور ۲ تا ۴ درجه افزایش می‌یابد.

امروز دریای خزر و طی سه روز آینده سواحل دریای عمان و بخش‌های مرکزی و شرق خلیج‌فارس مواج پیش‌بینی می‌شود.

تهران امروز هوایی صاف همراه با وزش باد خواهد داشت که در ساعات بعدازظهر احتمال سرعت گرفتن این بادها بیشتر است.

حداکثر دمای پایتخت امروز ۳۹ درجه و حداقل دما برای فردا ۲۸ درجه بالای صفر پیش‌بینی شده است.

خنک ترین مرکز استان امروز صبح ارومیه بود با دمای ۱۲ درجه بالای صفر و گرم‌ترین مرکز استان نیز روز گذشته اهواز با دمای ۴۶ درجه بالای صفر بود.

دمای استان‌های کشور را می‌توانید اینجا مشاهده کنید.

نظر شما