شناسهٔ خبر: 56221 - سرویس ریلی
نسخه قابل چاپ

مديركل راه‌ آهن ناحیه فارس خبر داد:

قطار شيراز مشهد تا پایان سال روزانه می‌شود

قطار مسافری مدیرکل راه‌آهن استان فارس از حرکت قطارهای مسافری شیراز-مشهد به طور روزانه تا پایان امسال خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی به نقل از ایسنا غلامحسین ولدی گفت: در تلاشيم تا پايان امسال برنامه‌ی حركت قطار شيراز در مسير مشهد را به شکل روزانه اجرایی و تثبیت کنیم.

وی با بيان اينكه سال گذشته ۴۳۵ هزار مسافر در خطوط ریلی شیراز تهران و شیراز مشهد جابه‌جا شده‌اند، میزان جابه‌جایي مسافر در سه ماهه نخست امسال را بیش از ۱۳۲ هزار نفر اعلام كرد.

ولدی گفت: امسال و در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته جابه‌جایی مسافران در استان فارس با استفاده از حمل و نقل ریلی ۲۲ درصد افزایش یافته است.

وي علت این رشد را افزایش تعداد واگن‌های در اختیار راه آهن استان فارس عنوان و اضافه کرد: طی سال‌های ۹۳ تا ۹۶ تعداد ۲۴ قطار بین‌المللی وارد استان فارس شده است.

مدیرعامل راه‌آهن ناحیه فارس خاطرنشان كرد: فروردین ٩٦ دو قطار بین‌المللی وارد استان شد و مسافران آن به مدت دو روز در فارس اقامت داشتند.

ولدي گفت: بیش از ۷۴ هزار تن بار با استفاده از يكهزار و ١٧٤ دستگاه واگن در سال ۹۶ توسط راه‌آهن استان فارس جابه‌جا شده است.

او اضافه کرد: سال گذشته ۴۰۰ تن محصولات صادراتی شامل گندم، رزین و ورق پلاستیکی از طریق خطوط ریلی فارس به کشور تاجیکستان صادر شد.

ولدی به تاسیس خطوط ریلی شیراز خوزستان، شیراز بوشهر، اقلید یزد و شیراز گل‌گهر هم اشاره كرد و افزود: پیش‌بینی می‌شود در آينده به رکورد قابل توجهی در جابه‌جایي مسافر و بار دست يابيم.

مديركل راه آهن ناحیه فارس همچنين يادآور شد كه در راستای اتصال به بنادر جنوب کشور نيز شرکت ساخت و توسعه راه آهن جمهوری اسلامی قرارداد احداث راه آهن شیراز بوشهر را با تامین فاینانس کشور چین و مشارکت شرکت جهان پارس در پی گرفت که هم‌اینک مراحل نهایی آن دنبال می‌شود.

برچسب‌ها:

نظر شما