شناسهٔ خبر: 56223 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

شیبانی مطرح کرد؛

لزومی بر برگزاری انتخابات نظام مهندسی در یک روز در سراسر کشور نیست

منوچهر شیبانی اصل مدیرکل دفتر سازمان‌های مهندسی و تشکل‌های حرفه‌ای وزارت راه و شهرسازی از تبدیل زمان انتخابات هشتمین دوره نظام مهندسی کشور از یک روز به یک بازه زمانی در مهرماه سال جاری خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی به نقل از روابط عمومی اداره کل راه و شهرسازی استان تهران، منوچهر شیبانی اصل مدیرکل دفتر سازمان‌های مهندسی و تشکل‌های حرفه‌ای وزارت راه و شهرسازی با حضور در جلسه اعضای هیأت اجرایی انتخابات دوره هشتم نظام مهندسی تهران ضمن تشکر از روند سالم و صحیح فرآیند انتخابات در استان تهران گفت: تجربه سال‌های گذشته به ما نشان داد که به جای برگزاری انتخابات در یک روز، انتخابات را در یک بازه زمانی (در مهر ماه امسال) برگزار کنیم و استان‌ها در هیأت اجرایی و هیأت نظارت مستقل ولی مطابق با قوانین عمل کنند؛ این انتخابات می‌تواند طی روزهای کاری هفته یا در تعطیلات پنج شنبه و جمعه برگزار شود و این مسأله کاملاً در اختیار استانها است. یک درصد انتخابات در یک استان ابطال شود، فقط مربوط به همان منطقه باشد و بالتبع سایر استانها درگیر نمی‌شوند.

وی درباره انتخاب مدل رأی گیری، سه شیوه انتخابات دستی، مکانیزه و کاملاً مکانیزه (اینترنتی) را به استان‌ها واگذار کرد و گفت: این تصمیم بر عهده هیأت اجرایی و با مسئولیت کامل دستگاه نظارت عالیه استانها خواهد بود.

شیبانی اصل ضمن با اهمیت خواندن استان تهران به لحاظ تمرکز ۲۵ درصد از مهندسان دارای پروانه اشتغال در کشور در این استان گفت: تا مهر ماه شرایط را بهبود بدهید، مسائل مربوط به قطعی برق و خاموشی را مدنظر داشته باشید تا در روند انتخابات مشکلی ایجاد نشود، همچنین در انتخاب شیوه الکترونیک (کاملاً مکانیزه) موارد امنیتی را رعایت کنید و بر کیفیت برگزاری انتخابات توجه و دقت ویژه داشته باشید تا انتخابات به تجدید منتهی نشود.

مدیرکل دفتر سازمان‌های مهندسی و تشکل‌های حرفه‌ای وزارت راه و شهرسازی بر بررسی صلاحیت داوطلبان براساس مدارک و مستندات لازم و پرهیز از سلیقه گرایی تأکید کرد و گفت: دقت کنید اگر کاندیدایی بر خلاف شئون حرفه‌ای یا اسلامی عمل کرده باشد باید با تجمیع مستندات کافی برای رد صلاحیت وی اقدام کنید.

وی بررسی صلاحیت‌ها در انتخابات هیأت مدیره را بسیار کارآمد عنوان کرد و افزود: نتیجه این انتخابات سرنوشت ساخت و سازها در تهران را تعیین کرده و تأثیر مستقیمی بر زندگی شهروندان می‌گذارد.

شیبانی اصل از نظم دقیق در فرآیندکاری هیأت اجرایی و هیأت نظارت استان تهران در انتخابات تقدیر کرد.

وی از لزوم تشکیل سامانه کارنامه حرفه‌ای مهندسان کشور و همچنین سامانه صدور پروانه اشتغال کشوری و رایزنی برای ایجاد، راه‌اندازی و عملیاتی کردن دو سامانه مذکور خبر داد و گفت: بسیار امیدواریم تا برای انتخابات سه سال آینده از این دو سامانه بهره ببریم.

نظر شما