شناسهٔ خبر: 56265 - سرویس مسکن و شهرسازی
نسخه قابل چاپ

پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی گزارش می‌دهد:

ماندگاری هوای گرم در نیمه غربی تا پایان هفته/ بارش باران و رگبار پراکنده در سواحلی شمال کشور

هوای آفتابی پیش بینی کلی براساس نقشه‌های همدیدی و آینده‌نگری و همچنین براساس تحلیل آخرین اطلاعات هواشناسی، امروز بارش‌های خفیف باران در برخی نقاط سواحل شمالی کشور و بارش پراکنده در شمال شرق و شمال غرب را شاهد بودیم.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، پیش بینی کلی براساس نقشه‌های همدیدی و آینده‌نگری و همچنین براساس تحلیل آخرین اطلاعات هواشناسی، امروز بارش‌های خفیف باران در برخی نقاط سواحل شمالی کشور و بارش پراکنده در شمال شرق و شمال غرب را شاهد بودیم که در برخی نقاط همراه با رعد و برق بود. در ساعات بعدازظهر امروز هم رگبار باران و رعدوبرق را در ارتفاعات استان کرمان هم می‌توانیم شاهد باشیم.

برای فردا سه‌شنبه رگبارهای پراکنده گاهی همراه با رعدوبرق در شرق استان مازندران و استان گلستان و رگبار و رعدوبرق در ساعات بعدازظهر در ارتفاعات استان کرمان پیش‌بینی می‌شود.

در روز چهارشنبه در ارتفاعات استان مازندران، استان‌های اردبیل و آذربایجان شرقی رگبار و رعدوبرق پراکنده و در ساعات بعدازظهر در مناطق مرکزی سیستان و بلوچستان، ارتفاعات استان کرمان، ارتفاعات شرقی زاگرس مرکزی و جنوبی در استان‌های فارس، کهگیلویه و بویراحمد، چهارمحال بختیاری و لرستان پیش‌بینی می‌شود.

در همین خصوص سازمان هواشناسی اطلاعیه‌ای را برای امروز و دو روز آینده درخصوص بارش باران در مناطق مختلف کشور صادر کرده است که به تفکیک امروز رگبار و رعدوبرق در ساعات بعدازظهر در ارتفاعات و دامنه های غربی استان کرمان، خراسان شمالی و شمال استان های آذربایجان شرقی، آذربایجان غربی و اردبیل  و وزش باد شدید در شرق استان خراسان جنوبی و جنوب خراسان رضوی و شرق استان سمنان  خواهد بود.

برای فردا سه شنبه دوم مردادماه ۱۳۹۷ در ارتفاعات استان کرمان،  ارتفاعات شرقی استان مازندران و ارتفاعات استان گلستان شاهد رگبار باران خواهیم بود و روز چهارشنبه هم در ارتفاعات مرکزی و شرقی استان مازندران ، برخی نقاط شمالی استان‌های اردبیل و آذربایجان شرقی به سبب وقوع رگبار های شدید و موقتی احتمال آب گرفتگی در برخی از نقاط احتمال می‌رود که توصیه می‌شود آمادگی لازم برای این شرایط فراهم شود

روز چهارشنبه بعدازظهر به سبب وزش باد احتمال گردوخاک محلی در استان‌های ایلام و خوزستان وجود دارد.

در مناطق شرقی کشور طی سه روز آینده در بعدازظهرها وزش باد شدید رخ می‌دهد.

دما در نیمه غربی ۲ تا ۴ درجه گرم‌تر می‌شود تا پایان هفته ماندگار خواهد بود.

دمای سه روز آینده استان‌های کشور را می‌توانید اینجا مشاهده کنید.

نظر شما