شناسهٔ خبر: 56278 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

قائم مقام ریاست سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای تصریح کرد:

هرمزگان یكی از اصلی ترین قطب حمل ونقلی در كشور محسوب می‌شود / قول مساعد جهت رفع مشکلات مطرح شده از سوی رانندگان

جلسه عضو هئیت عامل وقائم مقام ریاست سازمان راهداری وحمل ونقل جاده ای جهت رسیدگی به مطالبات رانندگان ورصد اقدامات صورت گرفته توسط اداره كل راهداری وحمل ونقل جاده ای هرمزگان به این استان سفر کرد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی به نقل از روابط عمومی اداره كل راهداری وحمل ونقل جاده ای استان هرمزگان، مهران قربانی عضو هئیت عامل وقائم مقام ریاست سازمان راهداری وحمل ونقل جاده ای جهت رسیدگی به مطالبات رانندگان ورصد اقدامات صورت گرفته توسط اداره كل راهداری وحمل ونقل جاده ای هرمزگان باتفاق صباغ زاده قائم مقام دفتر توسعه ایمنی و حریم راه سازمان راهداری وحمل ونقل جاده ای كشور به استان سفر کرد.

وی درادامه این سفر با توجه به اینكه استان هرمزگان یكی از اصلی ترین قطب حمل ونقلی در كشور محسوب میشود، جهت رصد امور مربوط به خواسته‌های به حق رانندگان، باتفاق داریوش باقرجوان  مدیركل راهداری وحمل ونقل جاده ای استان از روند كاری وبارگیری رانندگان  حاضر در پایانه بار بندرعباس بازدید و گفت قصد اینجانب از سفر به استان هرمزگان ،گفت گوی مستقیم با رانندگان و آشنایی با مسائل و مشکلات آنها در پایانه بار بندرعباس میباشد که در این راستا بازدید از محوطه پایانه ، سالن اعلام بار ، پارکینگ ،استراحتگاه و امکانات رفاهی بعمل آمد.

نماینده ریاست سازمان گفت: همچنین بازدید سرزده از نحوه ی فعالیت شرکتهای حمل و نقل کالا نیز منظم بوده است که از چندیدن شرکت بازدید بعمل آمد و تمامی مراحل از ورود به پایانه تا اعزام به شهرهای مقصد مورد ارزیابی و بررسی قرار گرفته است

مهران قربانی در راستای مطالبات رانندگان ورصد وپاسخگویی سریع به مشكلات ومسائل آنها تاكید نمود و در ادامه و نشست  صمیمانه با رانندگان   مستقر در پایانه بار بندرعباس به سوالات آنها  گوش فرا داد و جهت رفع مشكلات مطرح شده توسط آنها  قول مساعد داد.

 داریوش باقرجوان درادامه این سفر  در نشستی كه درسالن كنفرانس پایانه بار با حضور مهران قربانی عضو هئیت عامل وقایم مقام ریاست سازمان و صباغ زاده قائم مقام دفتر توسعه ایمنی و حریم راه سازمان راهداری وحمل ونقل جاده ای كشور و رانندگان ونمایندگان صنوف حمل ونقلی برگزار گردید گفت : رانندگان عزیز و شركتهای حمل ونقلی باید تابع ضوابط وقوانین ومقررات وضع شده در صنعت حمل ونقل باشند و با  تمكین از قوانین ومقررات  كالا‌های قاچاق باعث روان شدن حمل ونقلی ایمن گردند ودرعدم تمكین با شركت وراننده متخاطی برخورد قانونی صورت پذیرد .

مدیركل راهداری وحمل ونقل جاده ای استان هرمزگان در راستای رعایت شان ومنزلت رانندگان و همچنین احقاق حقوق آنها گفت : به رانندگان وخواسته‌های قانونی وبحق آنها باید توجه شود تا آنها با خاطری آسوده در جاده‌ها سفری ایمن وروان را رقم زده و بار را به سلامت به مقصد برسانند .

وی افزود : انجمن رانندگان باید گوش شنوای راننده باشد تا با همكاری آنها صنعت حمل ونقل كشور روان وایمن گردد . ودر پایانه بار بندرعباس باید خوابگاه رانندگان با امكانات مناسب پذیرای رانندگان جهت استراحت در زمان انتظار نوبت باشند   .

 داریوش باقر جوان افزود : راننده هرگز شركت‌های حمل ونقلی را پناهگاه مناسبی برای خود نمی بیند چراكه شركتها كمیسیون را دریافت وگاها متاسفانه بعضی از انها خدمات شایسته ای به رانندگان ارائه نمی كنند كه دراین مورد به محض دریافت شكایات  این عزیزان كمیسیونهای ماده ۱۲ و ۱۱ دراین اداره كل تشكیل و به شكایات رسیدگی ورای  افراد متخلف  اعلام واجرایی می گردد .

این مقام مسئول اظهار کرد پرسنل تمام تلاش خود را برای به وجود آوردن عدالت نسبی در بین رانندگان برای توزیع و انتقال بارمحیا کنند و در خصوص بیمه تکمیلی اینگونه بیان کرد شرکتهای حمل و  نقل  وانجمن‌ها و شرکتها موظف هستند با گرفتن اسناد و مدارک  و شماره حساب مورد نظر رانندگان بیمه تکمیلی رانندگان را در اسرع وقت حل کنند این گفت و گو که ما بین مسئولین اداره و انجمن‌ها و رانندگان برگزار شد  باعث گردید جمعی از رانندگان از  پیگیری‌های شبانه روزی داریوش باقر جوان تقدیر و تشکركنند .

شایان ذكر است مهران قربانی عضو هئیت عامل وقائم مقام ریاست سازمان راهداری وحمل ونقل جاده ای گفت :  ارزیابی به عمل آمده از فرآیند حمل و نقل کالا در استان هرمزگان و از جمله پایانه بار بندرعباس در قیاس با سایر پایانه‌های مشابه در سطح کشور بیانگر رضایتمندی نسبی رانندگان میشود.

نظر شما