شناسهٔ خبر: 56293 - سرویس هوایی
نسخه قابل چاپ

قائم مقام شرکت فرودگاه‌ها:

پروازهای عبوری از کشور کاهش نیافته/ برای هر موقعیتی برنامه داریم

حسین اسفندیاری بر خلاف برخی گمانه زنی‌های به وجود آمده در رابطه با کاهش تعداد پروازهای عبوری از آسمان کشور، قائم مقام مدیرعامل شرکت فرودگاه‌ها این موضوع را تکذیب کرد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی به نقل از ایسنا، حسین اسفندیاری گفت: آخرین آمارها از برنامه‌ پروازهای عبوری از آسمان ایران نشان می دهد که شرایط گذشته به روال قبل ادامه دارد و هرچند رشد خاصی نیز به ثبت نرسیده اما هیچ کاهشی در پروازهای عبوری نداشته‌ایم.

به گفته وی، در حال حاضر شرایطی فراهم شده که بتوان از امکانات شرکت‌ فرودگاه‌ها نهایت استفاده را برد و طبق آنچه در سال‌های گذشته اتفاق افتاده در حال حاضر نیز شرکت‌های بین المللی از ظرفیت آسمان ما استفاده می کنند.

قائم مقام مدیرعامل شرکت فرودگاه‌ها درباره از سرگیری تحریم‌ها در آبان امسال و احتمال تاثیر گذاری آن بر کاهش پروازهای عبوری از آسمان ایران نیز گفت: ما در طول سال‌های گذشته اقدامات لازم برای حفظ توان رقابتی آسمان ایران را انجام داده‌ایم و این شرایط در رابطه با تصمیمات آینده نیز ادامه خواهد یافت.

اسفندیاری ادامه داد: طبق فرمایشات مقام معظم رهبری و دستوراتی که از سوی دولت اجرایی شده، ما خود را برای هر شرایطی آماده می کنیم و حتی در صورت بازگشت تحریم‌ها نیز سیاست‌های لازم از قبل بررسی شده و در صورت نیاز در دستور کار قرار می گیرد.

وی درباره احتمال خارج شدن شرکت های هواپیمایی خارجی از فرودگاه‌های ایران نیز اظهار کرد: هر شرکتی سیاست‌های خاص خود را دارد و باید دید هر یک از این ایرلاین‌ها چه تصمیمی درباره آینده خود می گیرند. فرودگاه‌های بین‌المللی ایران توانایی حضور شرکت‌ها و پروازهای بین المللی را دارند و اگر تغییری در این فرایند پیش نیاید، مانند گذشته خدمات رسانی به آنها ادامه خواهد داشت.

نظر شما