شناسهٔ خبر: 56296 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

ارزیابی مثبت از عملکرد هیأت اجرایی انتخابات نظام مهندسی البرز

بازدید رئیس دستگاه نظارت هشتمین دوره انتخابات هیأت مدیره سازمان های نظام مهندسی ساختمان در بازدید از عملکرد هیأت اجرایی و دستگاه نظارت استان البرز اقدامات انجام شده را مناسب ارزیابی کرد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی به نقل از روابط عمومی اداره‌کل راه و شهرسازی استان البرز، منوچهر شیبانی اصل به اتفاق محمدجواد ابوالفتحی مشاور معاون مسکن و ساختمان، مصطفی مهردادفر معاون دفتر توسعه مهندسی ساختمان و محسن نکی رئیس گروه و معین انتخابات استان پس از بازدید از دفتر هیأت اجرایی انتخابات استان البرز، به اتفاق تقی رضایی مدیرکل و سایر مدیران و معاونان اداره کل استان، در جلسه مشترک هیأت اجرایی و دستگاه نظارت استان شرکت کرد.

وی در این باره اظهار کرد: فعالیت هیأت اجرایی و دستگاه نظارت استان، در بازدید امروز مناسب ارزیابی شد. تاکید فراوان وزارت را و شهرسازی بر این است که عملیات اجرایی انتخابات توسط هیأت های اجرایی به نحو احسن به  انجام برسد و ادارات کل استان ها صرفاً به عنوان دستگاه نظارت، بر حسن انجام انتخابات، رعایت موازین قانونی، آئین نامه ها و نظام نامه ها همچنین اتخاذ تصمیمات هیأت اجرایی در چارچوب حدود وظایف و اختیارات خود نظارت نمایند و از هرگونه دخالت در فرایند اجرایی و وظایف هیأت های اجرایی خودداری شود.

مدیرکل دفتر توسعه مهندسی ساختمان افزود با خاتمه دوره ثبت نام از داوطلبان، بررسی صلاحیت ثبت نام گنندگان آغاز می‌شود. این بررسی شامل دو بخش است، نخست کسانی که طبق ضوابط الزامی یک یا چند مورد از شرایط لازم را نداشته اند ولی ثبت نام نموده اند که به دلیل فقدان شرایط لازم نام آنان از فهرست داوطلبان حذف می شود و دوم کسانی که طبق ضوابط قانونی فاقد صلاحیت قانونی تشخیص داده می شوند و متعاقباً فهرست نهایی داوطلبان دارای شرایط و صلاحیت لازم اعلام می شود که البته لازم به ذکر است ، اگر داوطلبی نسبت به رد صلاحیت خود معترض باشد، در مهلت قانونی تعیین شده اعتراض خود را به دستگاه نظارت استان اعلام نماید.

شیبانی اصل در ادامه اظهار کرد: در این دوره تعیین روز برگزاری در یک بازه زمانی معین به عهده هر هیأت اجرایی استان قرار داده شده و روز انتخابات در هر استان یک روز در زمان مذکور خواهد بود که ممکن است با سایر استان ها متفاوت باشد، ولی در هر صورت یک روز در هر استان می باشد، وی با ابراز تعجب در باره برخی برداشت های نادرست از این بازه زمانی که تصور کرده بودند انتخابات در چند روز متوالی انجام می شود، اعلام کرد چنین امری صحت ندارد.

در ادامه رضایی رئیس دستگاه نظارت استان نیز در خصوص چگونگی برگزاری انتخابات در استان البرز از اهتمام اداره کل راه و شهرسازی استان البرز برای برگزاری انتخابات به بهترین نحو خبر داد و گفت تمام تمهیدات لازم در خصوص برگزاری این انتخابات پیش بینی شده است.

مدیرکل راه و شهرسازی استان البرز همچنین گفت انتخابات هیات مدیره نظام مهندسی ساختمان استان البرز در هفت رشته معماری، عمران، برق، مکانیک، شهرسازی، نقشه برداری و ترافیک برگزار می گرددکه در زمان اعلام شده برای  نام نویسی تعداد ۸۲ نفر متقاضی کاندیداتوری در این انتخابات شدند که تائید صلاحیت این افراد طبق نظام نامه انتخاباتنظام مهندسیابلاغی از سوی وزارت راه و شهرسازی در حال انجام است و در زمان مقتضی اعلام می گردد.

شایان ذکر است انتخابات هیأت مدیره نظام مهندسی ساختمان استان البرز در یک بازه زمانی مشخص و  همزمان با سراسر کشور در مهر ماه سال جاری برگزار می گردد.

نظر شما