شناسهٔ خبر: 56318 - سرویس بنادر و دریانوردی
نسخه قابل چاپ

رییس دبیرخانه شورایعالی صنایع دریایی کشور اعلام کرد:

ساخت ۱۷۶ فروند شناور با سرمایه‌گذاری ۱,۷ میلیارد دلاری طی مدت سه سال/ تحول صنایع دریایی کشور با مشارکت بخش خصوصی و دولتی

احمد رفعت رییس دبیرخانه شورایعالی صنایع دریایی کشور گفت: ۱۷۶ فروند شناور با حجم سرمایه‌گذاری حدود ۱,۷ میلیارد دلار طی مدت سه سال ساخته خواهد شد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، احمد رفعت مشاور وزیر صنعت، معدن و تجارت با اشاره به طرح تحول صنایع دریایی کشور که با مشارکت بخش دولتی و خصوصی محقق می‌شود، اظهار کرد: مقابله با تحریم‌های اعمال شده نیازمند استفاده از ظرفیت داخلی کشور است و در همین رابطه ۱۷۶ فروند شناور با حجم سرمایه‌گذاری حدود ۱,۷ میلیارد دلار طی مدت سه سال ساخته می‌شود.

وی ادامه داد: شناورهای مربوطه در یارد ایرانی ساخته خواهد شد و ۵۹ درصد قطعات این شناورها ساخت داخل و ۴۱ درصد هم قطعاتی است که ساخت داخل آنها وجود ندارد و ناچار به واردات آن هستیم.

مشاور وزیر صنعت، معدن و تجارت با بیان اینکه در طرح تحول صنایع دریایی تحول بزرگی در صنعت کشور ایجاد خواهد شد، گفت: در این طرح تمامی شناورهایی است که صنعت کشور به آن نیازمند و بخشی از آن‌ها شناورهای خدماتی توسط ۴ شرکت داخلی ساخته می‌شود.

به گزارش سازمان بنادر و دریانوردی، رفعت با بیان اینکه طرح تحول صنایع دریایی به زودی اجرایی می‌شود، ادامه داد: این طرح در شورای‌عالی صنایع دریایی کشور تصویب و توسط وزیر صنعت معدن و تجارت در ۲۷ تیرماه سال جاری ابلاغ شده است.

نظر شما