شناسهٔ خبر: 56365 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری قزوین:

پروژه متروی قزوین- هشتگرد نیازمند بازنگری است

مترو فرودگاه امام معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری قزوین گفت: طرح مطالعاتی مترو قزوین – هشتگرد که در گذشته صورت گرفته نیازمند بازنگری دوباره بوده و باید در اسرع وقت انجام شود.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی به نقل از ایرنا، علی فرخ زاد در جلسه بررسی طرح قطار سریع السیر قزوین – هشتگرد افزود: براساس تفاهم نامه صورت گرفته در اردیبهشت ماه سال جاری، استانداری قزوین با همکاری شهرداری و سایر دستگاه های اجرایی برای انجام برخی کارها از جمله فراهم سازی زیرساخت های لازم، واگذار اراضی تعیین شده، معافیت های مالیاتی و گمرکی به همراه ارائه مشوق های تسهیلاتی متعهد شدند.

این مسئول با اشاره به بهره برداری از عملیات ۲ خطه شدن ریل آهن قزوین – تهران و خط آهن قزوین – رشت در سال جاری، اضافه کرد: طرح های یاد شده به همراه احداث بزرگراه های قزوین – تنکابن و قزوین – کلاچای بدون شک ظرفیت های جدیدی را در این منطقه ایجاد می کند که باید در بازنگری پروژه مترو قزوین – هشتگرد دیده شوند.

در ادامه، رئیس هیات مدیره مهندسین مشاور پژوهش در این جلسه اظهار داشت: طرح اولیه این پروژه به صورت جدی در سال ۹۱ آغاز و پس از مدتی نیز راکد ماند.

غلامرضا منیری ادامه داد: مترو قزوین – هشتگرد در طرح اولیه به طول ۷۴ کیلومتر و ۷ ایستگاه در نظر گرفته شد که ظرفیت جا به جایی ۱۳ هزار و ۴۵۱ مسافر در ساعت را داشت.

این مسئول مطالعات امکان سنجی سیستم ریلی بین شهری قزوین – هشتگرد یادآور شد: براساس برآوردهای اولیه، برای احداث هر کیلومتر مترو برروی زمین ۸۰۰ تا ۹۰۰ میلیارد ریال با احداث ابنیه ها هزینه نیاز است.

تفاهم نامه مترو قزوینهشتگرد ۲۶ اردیبهشت ماه سال جاری ما بین استاندار قزوین به نمایندگی از دولت و سه مجموعه سرمایه گذاری گیرین اویل به نمایندگی فخرالدین ریاحی، کیا اطلس اکسون به نمایندگی محمد مرتضی جوادی و شرکت راهبرد سازه به نمایندگی کوروش رحمانی منعقد شده بود.

نظر شما