شناسهٔ خبر: 56374 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

بلوردی مطرح کرد؛

وقوع ۲۵۰۰ فقره تصادف طی سال گذشته در استان کرمان/ سهم ۵۰ درصدی پژو و پراید در فوتی‌های تصادفات استان

جلسه ششمین جلسه کمیسیون مدیریت اجرایی ایمنی حمل ونقل استان کرمان در سال جاری با حضور سرپرست استانداری کرمان، معاون عمرانی استانداری کرمان، مدیرکل راه وشهرسازی استان کرمان و سایر اعضاء کمیسیون در استانداری کرمان برگزار شد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی به نقل از روابط عمومی راه وشهرسازی استان کرمان، مدیرکل راه و شهرسازی استان کرمان روز یکشنبه در ششمین جلسه کمیسیون مدیریت اجرایی ایمنی حمل ونقل استان کرمان با تاکید بر اینکه افزایش تعداد پاسگاه‌های پلیس راه در این استان ضروری است، گفت: ایجاد ۹ پاسگاه جاده ای در کرمان مورد نیاز است.

محمدمهدی بلوردی افزود: به ازای هر هزار کیلومتر راه برون شهری در کشور سه پاسگاه وجود دارد که این تعداد در استان کرمان به ازای هر هزار نفر ۱.۴ پاسگاه است.

وی طول راه‌های شریانی کرمان را ۶ هزار و ۴۰۰ کیلومتر اعلام کرد و گفت: این استان از نظر طول راه شریانی رتبه سوم کشوری را به خود اختصاص داده است.

مدیرکل راه و شهرسازی استان کرمان بیان کرد: بزرگراه های استان کرمان با یک هزار و ۷۷۸ کیلومتر طول در سال جاری رتبه اول کشور را داشته است.

وی اظهار کرد: استان کرمان از نظر درصد افزایش فوتی‌های حوادث جاده‌ای در سال های ۹۵ و ۹۶ در جایگاه رتبه چهارم بوده است.

بلوردی عنوان کرد: ۲ هزار و ۵۰۰ تصادف طی سال گذشته در استان کرمان رخ داده که از این تعداد ۵۹۰ تصادف منجر به فوت بوده است.

مدیرکل راه و شهرسازی استان کرمان با اشاره به اینکه دلایل بروز حوادث در استان کرمان بصورت بسیار جزئی احصاء شده است، گفت: راه‌های کرمان- بم، پل بهادرآباد- ایرانشهر، جیرفت- کهنوج و کرمان- سیرجان بیشترین تصادفات فوتی را در سال گذشته داشته است.

وی اظهار کرد: بیشترین تعداد متوفیان حوادث نیز در جاده های کرمان - بم، پل بهادر آباد - ایرانشهر و جیرفت - بافت بوده است.

مدیرکل راه و شهرسازی استان کرمان با تاکید بر اینکه صرف اقدامات فرهنگی موجب کاهش حوادث جاده‌ای نمی‌شود افزود: ۵۰ درصد تصادفات منجر به فوت استان کرمان در خودروهای پراید و پژو است.

بلوردی بیان کرد: ۷۴ درصد رانندگانی که در حوادث جاده ای استان فوت کرده‌اند، دیپلم و زیر دیپلم بوده اند و این امر بیانگر اهمیت افزایش آگاهی رانندگان است.

نظر شما