شناسهٔ خبر: 56383 - سرویس مسکن و شهرسازی
نسخه قابل چاپ

پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی گزارش می‌دهد:

تداوم و ماندگاری گرما در اکثر نقاط کشور تا اواسط هفته آینده/ تهران همچنان گرم خواهد بود/ کاهش کیفیت هوا و دید افقی در شرق و جنوب شرق کشور

آب و هوا براساس تحلیل آخرین نقشه‌های پیش‌یابی هواشناسی طی سه روز آینده در اغلب مناطق کشور جوی آرام حاکم خواهد بود و تا روزهای پایانی هفته در استان‌های واقع در نوار غربی کشور افزایش نسبی دما و تا اواسط هفته آتی در اغلب مناطق کشور تداوم و ماندگاری هوا پیش‌بینی می‌شود.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، براساس تحلیل آخرین نقشه‌های پیش‌یابی هواشناسی طی سه روز آینده در اغلب مناطق کشور جوی آرام حاکم خواهد بود و تا روزهای پایانی هفته در استان‌های واقع در نوار غربی کشور افزایش نسبی دما و تا اواسط هفته آتی در اغلب مناطق کشور تداوم و ماندگاری هوا پیش‌بینی می‌شود.

همچنین طی دو روز آینده در ارتفاعات نیمه جنوبی سیستان و بلوچستان، هرمزگان، جنوب کرمان و شرق فارس در ساعات بعدازظهر افزایش ابر، وقوع رگبار و رعدوبرق و وزش باد پیش‌بینی می‌شود.

به سبب وقوع رگبارهای شدید و موقتی و احتمال سیلابی شدن مسیل ها در مناطق مستعد، توصیه می شود آمادگی لازم برای این شرایط فراهم شود.

امروز همچنین در ارتفاعات مرکزی البرز و برخی مناطق شمال غرب کشور رشد ابر، بارش پراکنده و گاهی رعدوبرق رخ خواهد داد.

شایان ذکر است طی سه روز آینده با افزایش سرعت باد ۱۲۰ روزه در شرق کشور، طی ساعات شب تا قبل از ظهر در مناطق شمال سیستان و بلوچستان و شرق خراسان جنوبی طوفان گردوخاک و کاهش کیفیت هوا و دید افقی پیش‌بینی می‌شود.

روز پنجشنبه در برخی مناطق غرب و جنوب غرب کشور وزش باد و وقوع پدیده گردوخاک دور از انتظار نخواهد بود.

روز جمعه مناطق غربی خلیج‌فارس به سبب وزش باد شدید شمال غربی مواج خواهد بود و ارتفاع موج بین یک تا یک و نیم متر پیش بینی می شود. از این رو توصیه می شود طی این مدت جهت تردد ایمن قایق‌های تفریحی، شناورهای سبک و نیمه سنگین احتیاط لازم به عمل آید.

تهران آسمانی کمی ابری داشت و بر میزان ابرها در بعدازظهر افزوده شد. امشب احتمالا در مناطق کوهستانی پایتخت شاهد رگبار و بارش پراکنده باران خواهیم بود.

بیشینه دمای تهران در مهرآباد ۴۱ درجه پیش‌بینی شد و تا پایان هفته همچنان گرما را در پایتخت شاهد خواهیم بود.

دمای سه روز آینده استان‌های کشور را می‌توانید اینجا مشاهده کنید.  

نظر شما