شناسهٔ خبر: 56404 - سرویس ریلی
نسخه قابل چاپ

امروز انجام شد

بازديد معاونين وزير راه و شهرسازی از پروژه احداث راه‌آهن چابهار - زاهدان/ نياز ٤ هزار ميليارد تومانی برای تكميل پروژه

خط‌آهن ریل استاندار سيستان و بلوچستان و معاونين وزير راه و شهرسازی ضمن بازديد از پروژه احداث پروژه خط آهن چابهار - زاهدان جزئيات و مشكلات موجود را از نزديك مورد بررسی قرار دادند.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی امروز ٤مردادماه هیئتی متشكل از دانیال محبی نیا استاندار سیستان و بلوچستان، محمدسعید ایزدی معاون معماری و شهرسازی وزارت راه و شهرسازی، حمیدرضا عظیمیان معاون وزیر و مدیرعامل سازمان ملی زمین و مسكن، حبیب اله طاهرخانی معاون وزیر و مدیرعامل شركت عمران شهرهای جدید، محمد شکرچی‌زاده رئیس مرکز تحقیقات راه، مسکن و شهرسازی، محمد راستاد معاون وزیر و رئیس سازمان بنادر و دریانوردی، مجید روستا عضو هیئت مدیره شركت بازآفرینی شهری ایران، مرتضی باقری مشاور وزیر راه و شهرسازی و چندین تن از مدیران منطقه‌ای و استانی از محل پروژه راه‌آهن چابهار- زاهدان بازدید كردند.

گفتنی است پروژه خط ریلی چابهار- زاهدان در كل ٦١٠ كیلومتر طول داشته كه قرارداد احداث آن در سال ٩٢ با ارزش ٢ هزار و ٤١ میلیارد تومان بسته شده است.

طبق اظهارات مدیركل راه و شهرسازی سیستان و بلوچستان كارفرمای این پروژه وزارت راه و شهرسازی و پیمانكار آن قرارگاه خاتم الانبیا اعلام شده است.

پروژه مذكور در ٨ قطعه مجزا تعریف شده كه پیشرفت فیزیكی آن در مل ٣٣ درصد و پیشرفت فیزیكی عملیات خاكی آن ٤٨ درصد گزارش شده است.

با توجه به اطلاعات موجود هم اكنون نزدیك به ٢ هزار نفر در این پروژه اشتغال داشته و ٧٠٠ دستگاه در آن درحال فعالیت هستند.

به گفته مدیركل راه و شهرسازی استان تاكنون هزار میلیارد تومان در پروژه هزینه و ٤ هزار میلیارد تومان دیگر برای اتمام آن نیاز است.

لازم به ذكر است هیئت مذكور از زمین جانمایی شده برای احداث فرودگاه چابهار نیز به مساحت ٢ هزار و ٨٧٠ هكتار بازدید كرده و جزئیات چگونگی آغاز پروژه را مورد بررسی قرار دادند.

گفتنی است ٧٠٠ هكتار از اراضی مذكور داخل حریم واقع شده و هم اكنون در حال پیگیری است.

نظر شما