شناسهٔ خبر: 56414 - سرویس ریلی
نسخه قابل چاپ

معاون وزیر راه و شهرسازی:

سرعت قطار تبریز – جلفا قابل افزایش است

جلسه مدیرعامل شرکت راه‌آهن در دیدار با مدیرعامل منطقه آزاد ارس گفت: افزایش سرعت مسیر «تبریز – جلفا» نیز یکی از مواردی است که مورد بررسی قرار گرفته و این قابلیت در مسیر وجود دارد تا با تغییراتی بتوان بر سرعت حرکت قطار افزود.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی به نقل از ایسنا، روز گذشته دیدار و گفت‌وگوی محسن نریمان، رئیس هیئت مدیره و مدیر عامل سازمان منطقه آزاد ارس با سعید محمدزاده، رئیس هیئت مدیره و مدیرعامل راه‌آهن کشور با موضوع توسعه مسیرهای ریلی منطقه آزاد ارس انجام شد.

«محسن نریمان» در این دیدار با اشاره به اقدامات و مطالعات انجام گرفته توسط سازمان منطقه آزاد ارس در حوزه توسعه مسیر ریلی، گفت: مطالعات مسیر خط آهن «جلفا - اصلاندوز» به اتمام رسیده است و چندین جلسه ابتدایی نیز در این زمینه با راه‌آهن جمهوری اسلامی برگزار شده است. 

وی تصریح کرد: از پنج شرکت علاقه‌مند فعالیت در این پروژه دو شرکت چند ملیتی به طور مصمم برای سرمایه‌گذاری در این خط اعلام آمادگی کرده‌اند و در صورت صدور مجوزها، احداث این مسیر استراتژیک آغاز خواهد شد. 

نریمان با اشاره به پایان مطالعات مسیر «جلفا - چشمه ثریا» نیز گفت:  مسیر جلفا به چشمه ثریا برای اتصال خط آهن جلفا به ترکیه در برنامه‌های راه آهن کشور نیز قرار دارد و منطقه آزاد ارس نگاه ویژه‌ای به این مسیر ریلی دارد. 

وی با تأکید بر تلاش سازمان منطقه آزاد ارس برای توسعه ریلی منطقه، خاطرنشان کرد: افزایش سرعت مسیر «تبریز – جلفا» نیز یکی از مواردی است که در سازمان منطقه آزاد ارس به صورت جدی به دنبال آن هستیم. 

مدیرعامل سازمان منطقه آزاد ارس افزود: تأسیس شرکت ارس ریل و راه‌اندازی قطار گردشگری نیز از دیگر مواردی است که می‌تواند به کمک راه آهن جمهوری اسلامی ایران، باعث تحول در حوزه حمل و نقل ریلی کشور شود.  

مدیرعامل راه‌آهن جمهوری اسلامی ایران نیز در این دیدار، گفت: راه‌آهن جمهوری اسلامی ایران از هرگونه همکاری با سازمان منطقه آزاد ارس استقبال می‌کند. 

«سعید محمدزاده» اظهار کرد: افزایش سرعت مسیر «تبریز – جلفا» نیز یکی از مواردی است که مورد بررسی قرار گرفته است و این قابلیت در مسیر وجود دارد تا با تغییراتی بتوان بر سرعت حرکت قطار افزود. 

وی تصریح کرد: زیباسازی منظر شهری ایستگاه قطار جلفا و شهرک مسکونی راه‌آهن این شهر نیز از جمله مواردی است که از سوی دو طرف به آن تأکید می‌شود. 

برگزاری جلسات منظم سازمان منطقه آزاد ارس با راه‌آهن جمهوری اسلامی ایران از جمله تصمیمات این دیدار بود.  

در این دیدار علاوه‌بر مدیران عامل سازمان منطقه آزاد ارس و راه‌آهن جمهوری اسلامی ایران، معاونین و مدیران دو مجموعه نیز حاضر بودند.

نظر شما