شناسهٔ خبر: 56418 - سرویس جاده‌ای
نسخه قابل چاپ

حمل‌و‌نقل جاده‌ای در هفته‌‌ای که گذشت:

انعقاد قرارداد بیمه تكمیلی درمان و حوادث رانندگان جاده‌ای/ معرفی ۵۰ فرصت سرمایه‌گذاری در ‌آزادرا‌ه‌ها/ تاکید بر اولویت‌بندی پروژه‌ها بر اساس اهمیت در زمان کمبود منابع

گزارش آخر هفته تعطیلی۷۰ شرکت حمل‌ونقل در رابطه با مشكلات رانندگان، ساخت ۸۹ کیلومتر راه و بزرگراه در سه ماهه نخست امسال، جدیت سازمان راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای در پاسخگویی به مطالبات رانندگان، ضوابط نحوه فعالیت بازارگاه‌های فروش اینترنتی بلیت ابلاغ شد و افزایش بارنامه‌های صادر شده در بخش حمل‌ونقل جاده‌ای كالا و پروانه فعالیت شركت‌های حمل‌و‌نقلی مقصر در حادثه تصادف سنندج لغو شد سایر عناوین مهم حوزه جاده‌ای در هفته‌گذشته به شمار می‌رود.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی مهمترین عناوین و اخبار  حوزه حمل‌ونقل جاده‌ای در هفته گذشته که بیشتر معطوف به حل مشکلات رانندگان ناوگان حمل‌ونقل جاده‌ای کشور از سوی سازمان راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای بود، به شرح زیر است:

انعقاد قرارداد بیمه تكمیلی درمان و حوادث رانندگان بخش حمل‌ونقل جاده‌ای كشور

طی مراسمی با حضور معاون وزیر راه و شهرسازی، دبیر كانون انجمن‌های صنفی مؤسسات و شركت‌های حمل ونقل جاده‌ای كالا ، مدیرعامل شركت‌های بیمه‌گر، اعضای هیأت عامل و معاونین سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای، از قرارداد بیمه تكمیلی درمان و حوادث رانندگان بخش حمل و نقل جاده‌‌ای، رونمایی شد.

رئیس سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای یكی دیگر از تعهدات این سازمان به رانندگان را پیگیری تأسیس صندوق حمایتی جهت تأمین هزینه‌های تعمیرات ناوگان رانندگان بیان كرد و افزود: در این طرح با مشاركت و مساعدت مالی سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای و بانك عامل وام‌های كم‌بهره به متقاضیان پرداخت می‌شود و در نظر است از سال آینده منابع مالی این تسهیلات به دو برابر افزایش پیدا كند.

۷۰ شرکت حمل‌ونقل در رابطه با مشكلات رانندگان تعطیل شد

معاون وزیر راه و شهرسازی و رئیس سازمان راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای در مراسم تودیع و معارفه مدیركل اداره راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای استان یزد با اشاره به ثبت افزون بر ۱۴ هزار شكایت در رابطه با مشكلات رانندگان، از تعطیلی دائم و موقت ۷۰ شرکت حمل‌‌ونقل در همین راستا خبر داد.

عبدالهاشم حسن‌نیا در مراسم تودیع و معارفه مدیران كل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای استان یزد با اشاره به فعالیت ۶۰۰ هزار راننده در بخش حمل‌ونقل بار و مسافر كشور كه ۳۴۰ هزار نفر از آنان رانندگان كامیون هستند، در مورد پیگیری درخواست‌های‌ کامیون داران اظهار کرد: موضوع بیمه تكمیلی رانندگان و خانواده‌های آن‌ها را در دستور كار قرار دارد كه امید است با عملیاتی شدن آن بتوانیم رضایت این قشر زحمت‌كش جامعه را فراهم سازیم.

تاکید بر اولویت‌بندی پروژه‌ها بر اساس اهمیت در زمان کمبود منابع

معاون برنامه‌ریزی و مدیریت منابع وزیر راه و شهرسازی با بیان اینکه «برای مدیریت بهینه وزارتخانه باید شرایط خاص دولت در نظر گرفته شود» تاکید کرد: اجرای بخش حمل‌ونقل برنامه‌ ششم توسعه ۲۱ هزار میلیارد تومان اعتبار نیاز دارد که با توجه به شرایط دولت، بهترین روش اولویت بندی پروژه ها براساس اهمیت آن‌ها است.

امیر امینی در نشست پایش برنامه‌های وزارت راه و شهرسازی خطاب به اعضای این جلسه متذكر شد: جلسات پایش برنامه های وزارت راه و شهرسازی از اهمیت بالایی برخوردار است و اعضا باید در هر شرایطی در این جلسه حضور داشته باشند. زیرا ۴۰ درصد اقتصاد روزانه مردم درگیر برنامه‌ها و فعالیت ۱۳ سازمان و شركت تابعه وزارت راه و شهرسازی است.

معرفی ۵۰ فرصت سرمایه‌گذاری در ‌آزادرا‌ه‌ها

عضو هیئت مدیره شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل‌ونقل از معرفی ۵۰ فرصت سرمایه‌گذاری در آزادراه‌های کشور به طول تقریبی ۶۲۳۰ کیلومتر خبر داد.

سید حسین میرشفیع  از اعلام فهرست سرمایه‌گذاری در ۵۰ پروژه آزادراهی خبر داد و گفت: شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل‌ونقل کشور در نظر دارد نسبت به شناسایی و ارزیابی سرمایه گذار برای ۵۰ پروژه آزادراهی در مجموع به طول تقریبی ۶۲۳۰ کیلومتر بر اساس قانون احداث پروژه‌های عمرانی بخش راه و ترابری از طریق مشارکت بانک‌ها و سایر منابع پولی و مالی کشور و آیین‌نامه‌ اجرایی مربوطه با روش BOT و سود مشارکت بیش از سود سپرده بانکی (حداکثر سه درصد) اقدام کند.

ساخت ۸۹ کیلومتر راه و بزرگراه در سه ماهه نخست امسال

معاون ساخت وتوسعه راه‌ها از احداث ۸۹ کیلومتر راه و بزرگراه در سه ماه نخست سالجاری خبر داد و گفت: در همین راستا عملیات اجرایی کنارگذر سقز به عنوان بخشی از کریدور بزرگراهی غرب کشور در شرف پایان است و از آن پس گره ترافیکی عبوری و ترانزیتی محور سنندج- دیواندره- بوکان- میاندوآب در داخل شهر سقز رفع خواهد شد.

معاون ساخت وتوسعه راه‌ها بهره‌برداری از این محور را موجب خارج کردن ترافیک عبوری و ترانزیتی محور سنندج- دیواندره- بوکان- میاندوآب از شهر سقز دانست و گفت: با بهره‌برداری از این کنارگذر بخش دیگری از کریدور بزرگراهی غرب کشور زیرعبور ترافیک می‌رود که برای احداث آن حدود ۶۰۰ میلیارد ریال اعتبار هزینه شده است.

جدیت سازمان راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای در پاسخگویی به مطالبات رانندگان

معاون حمل‌ونقل سازمان راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای با بیان اینکه « این سازمان به طور جد پیگیر مطالبات رانندگان است» گفت: به منظور محاسبه کرایه حمل بر اساس تن‌کیلومتر و فراهم شدن رضایت رانندگان پروژه‌‌ای در دو فاز تعریف شده که علی‌رغم زمان‌بر بودن آن، کارشناسان با تمام توان در حال تکمیل پروژه در اسرع وقت هستند.

این مقام مسئول در سازمان راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای یادآور شد: به طور کل این اقدام به‌منظور سهولت و افزایش دقت در تعیین کرایه‌ها در دو فاز تعریف‌شده که در فاز نخست، عوامل تأثیرگذار در تن‌کیلومتر تعیین می‌شود و فاز دوم این طرح نیز مربوط به تعیین کرایه دقیق هر مسیر به‌صورت نرم‌افزاری است که با توجه به اهمیت آماده‌سازی زیرساخت‌های نرم‌افزاری، پروژه‌‌ای زمان‌بر است.

افزایش بارنامه‌های صادر شده در بخش حمل‌ونقل جاده‌ای كالا

مدیركل دفتر فن‌آوری اطلاعات و ارتباطات سازمان راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای گفت: از اولین ساعت بامداد امروز سه‌شنبه دوم مرداد ماه تا ساعت ۱۵، بالغ بر ۵۱ هزار و ۲۶۲ بارنامه در سامانه بارنامه سازمان راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای كشور به ثبت رسیده و این روند افزایشی همچنان ادامه دارد.

متولی حبیبی افزود: اطلاعات بارنامه‌های صادر شده از ساعت صفر بامداد امروز تا ساعت ۱۵ حاكی از فعالیت و تلاش شبانه‌روزی رانندگان عزیز ناوگان حمل‌ونقل كالا در استان های مختلف در حمل كالاها از مبادی به مقاصد مختلف در كشور است، كه نسبت به همین ساعت در روز گذشته تعداد بارنامه‌های صادر شده به میزان یك هزار و ۲۶۲  بارنامه افزایش  داشته است.

ضوابط نحوه فعالیت بازارگاه‌های فروش اینترنتی بلیت ابلاغ شد

مدیركل دفتر حمل‌ونقل مسافر سازمان راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای گفت: ضوابط فعالیت بازارگاه‌های الكترونیكی بلیت مسافری بین‌شهری از سوی معاون وزیر و رئیس سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای به ادارات كل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای سراسر كشور ابلاغ شد.

وی افزود: به منظور بهبود محیط كسب و كار و استفاده از ظرفیت‌های كشور در حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات در بخش خصوصی و با هدف تسهیل تهیه بلیت مسافرت‌های بین‌شهری، كاهش مراجعات حضوری و رعایت حقوق مسافران و شركتهای حمل و نقل مسافری و دیگر ذینفعان ضوابط فعالیت بازارگاههای الكترونیكی بلیت مسافری بین شهری تدوین و از سوی رئیس سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای ابلاغ گردید.

پروانه فعالیت شركت‌های حمل‌و‌نقلی مقصر در حادثه تصادف سنندج لغو شد

در جلسه كمیسیون ماده ۱۲ رسیدگی به تخلفات شركت‌های حمل‌و‌نقل برون‌‌شهری ضمن رسیدگی به پرونده تخلف شركت حمل‌و‌نقل مسافر مقصر در حادثه سنندج، حكم به لغو سه ماهه پروانه فعالیت این شركت صادر شد.

عباسعلی بنی‌اسدی مدیركل دفتر حقوقی این سازمان با بیان این خبر افزود: براساس رسیدگی به پرونده تخلف شركت حمل و نقل مسافربری پادراسفر سنندج باتوجه به تخلفات صورت گرفته در زمینه صدور صورت وضعیت فاقد مهر مدیر فنی برای اتوبوس، مسافرگیری در اطراف پایانه مسافربری و تصادف منجر به فوت و جرح، پروانه فعالیت این شركت به مدت سه ماه لغو شد.

نظر شما