شناسهٔ خبر: 5644 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

ایدنی خبر داد:

ثبت ۱.۸ میلیون نفر سفر دریایی در بنادر مسافری هرمزگان طی ۹ روز

ابراهیم ایدنی عالی ترین مقام حوزه دریایی و بندری هرمزگان از ثبت ۱.۸ میلیون نفر سفر دریایی و جابجایی بیش از ۱۸۷ هزار دستگاه خودرو از طریق بنادر مسافری این استان از آغاز طرح نوروز ۹۴ تا کنون خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی به نقل از اداره کل بنادر و دریانوردی استان هرمزگان، ابراهیم ایدنی گفت: طی ۹ روز زمان اجرای طرح نوروزی ساماندهی سفرهای دریایی سال ۹۴ که از بیست و پنجم اسفند ماه آغاز شده است، جابجایی بیش از یک میلیون و ۷۸۰ هزار و ۷۰۳ نفر -سفر از طریق ۱۰ بندر مسافری مجاز در استان هرمزگان به مقصد جزایر خلیج فارس و بالعکس صورت گرفت.

مدیرکل بنادر و دریانوردی هرمزگان افزود: مقصد عمده مسافران نوروزی بیشتر جزایر کیش، قشم و هرمز بوده است و بیشترین حجم جابجایی مسافر تا کنون مربوط به روز چهارم فروردین است که طی یک روز ۴۴۳ هزار و ۶۶۷ نفر سفر انجام شد.

به گفته ایدنی، همچنین در این دوره زمانی، ۱۸۷ هزار و ۹۲ دستگاه خودرو نیز از طریق شناورهای لندینگ کرافت در مسیرهای دریایی جابجا شده اند که بیشترین حجم جابجایی خودرو نیز در روز چهارم فروردین با رقمی حدود ۴۴ هزار و ۶۰ دستگاه به ثبت رسیده است.

رییس کمیته حمل و نقل دریایی ستاد خدمات سفر استان هرمزگان خاطرنشان کرد: طی نه روز گذشته ۳۳ هزار و ۲۳۶ سفر دریایی(تردد شناور) در مسیرهای مجاز اعلام شده بین بنادر و جزایر استان هرمزگان صورت گرفته است که بیشتر رقم آن مربوط به روز چهارم فروردین با ۱۰ هزار و ۱۱۴ بار تردد می باشد.

وی در پایان یادآور شد: در طرح نوروزی سال ۹۴ که از ۲۵ اسفند گذشته آغاز شده و تا ۱۵ فروردین ماه جاری ادامه دارد، ۹۹ فروند شناور و لندینگ کرافت با ظرفیت جابجایی ۱۷ هزار و ۹۰۰ نفر جابجایی مسافر و خودرو را به جزایر استان هرمزگان برعهده دارند.

استان هرمزگان به عنوان پایتخت مسافرت های دریایی ایران زمین هر ساله پذیرای میلیون ها میهمان نوروزی از اقصی نقاط این سرزمین است که در ایام بهاری چند صباحی را در دامن آب های فیروزه ای خلیج فارس سپری می کنند؛ به گونه ای که بنادر مسافری این استان بیش از ۹۵ درصد از کل حمل و نقل مسافران دریایی کشور و ۱۰۰ درصد حمل خودرو به مقصد جزایر خلیج فارس را پشتیبانی می کنند و حجم عمده این مسافرت ها نیز در تعطیلات نوروزی انجام می شود.

بر اساس این گزارش، میهمانان نوروزی علاقه مند به سفرهای دریایی هم اکنون می توانند برای سفر به جزایر قشم و هرمز از بندر شهید حقانی بندرعباس و برای سفر با خودرو به جزیره قشم از مسیر دریایی بندر پهل- بندر لافت استفاده کنند. بنادر لنگه، چارک و آفتاب در غرب هرمزگان نیز برای سفر مسافر و خودرو به جزیره کیش آماده خدمات رسانی به مسافران دریایی هستند./

 

 

 

نظر شما