شناسهٔ خبر: 56470 - سرویس مسکن و شهرسازی
نسخه قابل چاپ

رئیس مرکز مطالعات کاربردی و ارتباطات شرکت بازآفرینی شهری ایران:

از برنامه بازآفرینی عقب نیستیم/ تا پایان سال ۱۰۰ هزار واحد نوسازی می شود

حبيب خراساني رئیس مرکز مطالعات کاربردی و ارتباطات شرکت بازآفرینی شهری ایران با اشاره به آخرین وضعیت عملیات اجرایی برنامه ملی بازآفرینی شهری ایران از اجرایی شدن این برنامه در دو هزار و ۷۰۰ محله خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، حبیب خراسانی در گفتگو با خبر رادیو با اشاره به اجرای برنامه ملی بازآفرینی شهری ایران در کشور، اظهار داشت: برنامه ملی بازآفرینی شهری ایران طی ۱۰ سال در دو هزار و ۷۰۰ محله اجرا خواهد شد. به طور میانگین بازآفرینی هر محله ۹۰ میلیارد تومان هزینه به دنبال دارد.

وی با بیان اینکه فرآیند بازآفرینی هر محله حداقل ۱۰ تا ۱۲ سال به طول می‌انجامد، افزود: در حال حاضر عملیات اجرایی ۳۰۷ پروژه در ۸۱ شهر کشور و ۱۷۵ محله آغاز شده است.

به گفته رئیس مرکز مطالعات کاربردی و ارتباطات شرکت بازآفرینی شهری ایران، در برنامه ملی بازآفرینی شهری ایران، پروژه‌های متعددی از قبیل ۵۰۰ کیلومتر ایجاد و اصلاح شبکه‌های زیرساختی شامل روشنایی و ساخت معابر، آب و فاضلاب در دستور کار قرار دارد.

خراسانی از آغاز خدمات یک میلیون متر مربعی روبنایی در ۱۷۵ محله هدف بازآفرینی خبر داد و گفت: این خدمات مراکز آموزشی، بهداشتی،درمانی، فضای سبز، کتابخانه، خانه محله و تمام آنچه را که زیرمجموعه خدمات روبنایی قرار دارد، شامل می‌شود که در مجموع دو هزار و ۹۰۰ میلیارد ریال اعتبار به خود تخصیص داده است.

وی در ادامه با اشاره به نوسازی بخش مسکن در برنامه ملی بازآفرینی شهری ایران، توضیح داد: مقرر شده است، سالانه ۱۰۰ هزار واحد مسکن در کشور نوسازی شود. تاکنون ۴۰ هزار واحد در دست نوسازی است که از این تعداد ۲۴ هزار واحد توسط مردم (خودمالکی) و بخش خصوصی نوسازی می شود.

رئیس مرکز مطالعات کاربردی و ارتباطات شرکت بازآفرینی شهری ایران افزود: در همین رابطه ۱۶ هزار واحد هم توسط بخش‌هایی که با دولت همکاری می‌کنند، در حال احداث است.

این مقام مسئول در شرکت بازآفرینی شهری ایران به زمان کلنگ‌زنی این پروژه اشاره کرد و توضیح داد: کلنگ آغاز عملیات اجرایی نوسازی واحدهای مسکونی پایان بهمن ماه سال گذشته توسط رئیس جمهور زده شد و از اسفندماه سال گذشته فرایند نوسازی شروع شد.

به گفته خراسانی، نوسازی این ۱۰۰ هزار واحد ذیل طرح بازآفرینی در بافت‌های ناکارآمد شهری قرار دارد که از برنامه عقب نیستیم و تا پایان سال به این عدد می‌رسیم.

نظر شما