شناسهٔ خبر: 56471 - سرویس هوایی
نسخه قابل چاپ

مدیرکل فرودگاه اصفهان خبر داد:

آمادگی فرودگاه اصفهان برای شرکت در رنکينگ جهانی/ از راه اندازی سامانه هوشمند صدور رواديد تا طراحی راهنمای مسافر

فرودگاه اصفهان مديرکل فرودگاه‌های استان اصفهان از انجام اقدامات موفق و متعدد در فرودگاه شهيد بهشتی در حوزه‌های مختلف از سال 95 تاکنون برای آمادگی در شرکت دادن اين فرودگاه در رنکينگ جهانی خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی به نقل از روابط عمومی شركت فرودگاه ها و ناوبری هوایی ایران، حسن امجدی، به معرفی مهمترین اقدامات انجام شده در فرودگاه شهید بهشتی از سال ۹۵ علاوه بر تشكیل كمیته و انجام پیش ارزیابی ASQ برای ایجاد آمادگی شركت در رنكینگ جهانی پرداخت و عنوان كرد: برای تسهیل دسترسی به فرودگاه، خط اتوبوس واحد را راه اندازی كرده ایم، همچنین ضمن نوسازی ناوگان تاكسیرانی تفاهمنامه ای را با تاكسیرانی برای تامین تاكسی در شرایط بحرانی برقرار كرده ایم. از سوی دیگر برای مسیریابی آسان تر، تابلوهای مسیردهی ترمینال داخلی را اصلاح و در ترمینال خارجی نیز تابلوهای مسیردهی جدیدی را نصب كرده ایم.

مدیركل فرودگاه های استان اصفهان افزود: از جمله اقدامات انجام شده در پاركینگ فرودگاه می توان به ایمن سازی، نصب دوربین مداربسته، استانداردسازی آسانسور و اصلاح روشنایی پاركینگ طبقاتی اشاره كرد.

وی همچنین به زیباسازی فضای فرودگاه اشاره كرد و گفت: در این حوزه می توان به حذف دكل های قدیمی در مسیر بلوار ورودی، گلكاری بلوار و محطه ترمینال ها، بازسازی آبنمای محوطه ترمینال داخلی، زیباسازی و اصلاح نورپردازی ترمینال ها، زیباسازی و ایمن سازی بلوار ورودی، استفاده از باكس های گل در فضای ترمینال ها، جابجایی و تغییر چینش محل رستوران، گیت سپاه، اطلاعات پرواز، دفاتر فروش و فضاهای غرفه ها و نیز نورپردازی سمت اپرون ترمینال داخلی اشاره كرد.

امجدی با اشاره به راه اندازی سامانه هوشمند صدور روادید برای افزایش امكانات رفاهی فرودگاه افزود: از دیگر اقدامات انجام شده برای افزایش امكانات رفاهی می توان به روكش كردن صندلی های انتظار مسافر، اضافه كردن صندلی های استراحت، تعویض سیستم آبخوری ها و نصب آب سردكن های جدید، استقرار مبلمان راحتی در سالن ترانزیت، استقرار ایستگاه های شارژ موبایل و راه اندازی امكان پرداخت عوارض خروج از كشور از طریق دستگاه های خودپرداز اشاره كرد.

وی همچنین گفت: در حوزه بازرسی ایمنی نیز افزایش گیت های پلیس ترمینال داخلی و اصلاح ورودی جهت كاهش ایستایی مسافران و افزایش فضا و تجهیزات جابجایی موقعیت گیت بازرسی سپاه در ترمینال داخلی انجام شده است.

امجدی از راه اندازی سیستم خودكار اعلان پرواز نیز خبر داد و عنوان كرد: در حوزه اطلاعات پرواز اقدامات متعددی انجام شده است. از جمله برنامه اعلان پرواز را به روزرسانی و مانیتورهای اعلان پرواز را افزایش داده ایم. همچنین می توان به افزایش كانترهای پذیرش مسافر ترمینال داخلی، افزایش گیت های خروجی ترمینال خارجی، بروز رسانی و افزایش ظرفیت سامانه اتوماتیك تلفن گویای پرواز ۱۹۹، راه اندازی سامانه پیامكی اعلان پرواز و شروع آموزش زبان كاركنان اطلاعات پرواز و تهیه پك زبان فرودگاهی اشاره كرد.

مدیركل فرودگاه های استان اصفهان همچنین با اشاره به نصب تعدادی دستگاه هواساز جدید  برای تهویه هوای ترمینال به ارتقای امكانات فرودگاه اشاره كرد و توضیح داد: اتاق مادر و كودك و نیز اتاق سیگار را راه اندازی كرده ایم. همچنین امكان استفاده مسافران از اینترنت رایگان فراهم شده و راهنمای مسافر را طراحی كرده ایم. همچنین سیستم صوتی سالن داخلی و خارجی ارتقا یافته و نیز  بازارچه های فروش ترمینال داخلی و فضای بازی كودك ایجاد شده اند.

 وی به تدارك امكانات ویژه افراد كم توان از جمله اولویت در اختصاص صندلی های انتظار، تجهیز سرویس های بهداشتی ویژه معلولان و سالمندان و نیز اضافه شدن ویلچرها اشاره كرد و گفت: در حوزه پورتال نیز اقداماتی از جمله دو زبانه كردن سایت فرودگاه و نیز درج مواردی چون اطلاعات مدیران و ارتباط با مدیركل، مسیردهی و نقشه سالن ها، فرصت های سرمایه گذاری، قیمت كالا و خدمات، ارسال بار هوایی، آمار و اطلاعات فرودگاه، لینك سامانه EFPL و آموزش زبان فرودگاهی انجام شده است.

امجدی گفت: برای افزایش آمادگی فرودگاه اصفهان در پیوستن به رنكینگ جهانی اقدامات متعددی را در حال اجرا داریم كه از جمله آنها می توان به ساخت و بهره برداری از CIP، توسعه پاركینگ هواپیما، گسترش سالن خارجی به دو برابر فضای مووجود و اصلاح تردد مسیر خودروها در مقابل ترمینال ها اشاره كرد.

 

نظر شما