شناسهٔ خبر: 56474 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان مرکزی:

بهسازی جاده اراک - توره آغاز شد

بهسازی مدیر کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان مرکزی گفت: ۳۷ هزار میلیارد ریال برای عملیات اجرایی لکه گیری، درزگیری و روکش آسفالت جاده اراک - توره مصوب شد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه وشهرسازی به نقل از روابط عمومی اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان مرکزی، مدیر کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان مرکزی گفت: ۳۷ هزار میلیارد ریال برای عملیات اجرایی لکه گیری، درزگیری و روکش آسفالت جاده اراک - توره مصوب شد.

علی زندی فر افزود: طول جاده اراک - توره ۴۰ کیلومتر است که در این عملیات ۱۰ کیلومتر روکش آسفالت، ۲۵ هزار مترمربع لکه گیری و ۱۲ هزار متر درزگیری انجام می‌شود.

وی ادامه داد: عملیات اجرایی بهسازی و روکش آسفالت این جاده با اعتباری بالغ بر ۳۷ هزار میلیارد ریال انجام و تا ۶ ماه آینده به طول می‌انجامد.

مدیر کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان مرکزی گفت: ۱۶ هزار خودرو سبک و سنگین روزانه به طور متوسط از محور اراک - توره تردد می‌کند.

زندی فر گفت: این طرح با هدف افزایش ایمنی مسیر، آسایش مسافران و کاهش سوانح ترافیکی انجام شده است.

وی از انجام عملیات طرح لکه گیری، درزگیری و روکش آسفالت جاده اراک - سلفچگان و کنارگذر کلانشهر اراک خبر داد و افزود: این طرح با اعتباری بالغ بر ۲۰ میلیارد ریال شامل هشت کیلومتر آسفالت، ۱۰ هزار مترمربع لکه گیری و ۱۲ هزار متر درزگیری انجام شده است.

مدیر کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان مرکزی اظهار داشت: عملیات اجرای لکه گیری و روکش آسفالت جاده اراک - سلفچگان و کنار گذر اراک در مدت ۱۰ ماه انجام شده است.

حوادث ترافیکی در جاده اراک - توره در سال جاری نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۷۰ درصد کاهش یافته است.

شش هزار و ۴۰۰ کیلومتر انواع آزاد راه، راه اصلی و راه روستایی در استان مرکزی وجود دارد که چهار هزار کیلومتر آن را راه‌های روستایی تشکیل داده و روزانه حدود ۴۹۰ هزار وسیله نقلیه از مسیرهای جاده‌ای این استان تردد می‌کنند.

برچسب‌ها:

نظر شما