شناسهٔ خبر: 5648 - سرویس جاده‌ای
نسخه قابل چاپ

عزیز فیلی در گفتگو با پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی خبر داد:

بازگشایی ۲۰ محور و برفروبی ۴۵محور از آغاز سفرهای نوروزی/ ۳ هزار و ۸۰ خودروی گشت راهداری مجهز به GPS در جاده‌ها

برفروبی تونل امامزاده هاشم یک روز بعد از بارش شدید جاده هراز مدیرکل دفتر نگهداری راه و ابنیه سازمان راهداري گفت: از آغاز سفرهای نوروزی تا کنون ۲۰ محور به دلیل ریزش سنگ بازگشایی و ۴۵محور نیز برفروبی شد.

عزیز فیلی در گفتگو با خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی با بیان اینکه طی ۱۰ روز گذشته از آغاز سفرهای نورزی حدود ۲۴۰ اکیپ تعمیراتی برای ارائه خدمات به مسافران در سطح راه‌های کشور مستقر شدند گفت: در این مدت حدود ۲۰ محور کوهستانی که به دلیل ریزش سنگ بسته شده بود بازگشایی شد که حجم آن بالغ بر ۵۰ هزار متر مکعب بود.

وی ادامه داد: محورهای هراز، چالوس- کرج، سنندج-سقز، خرم آباد-اندیمشک، نورآباد-شیراز، کرمانشاه-ایلام و حاده قدیم رشت - قزوین مهمترین محورهایی بودند که طی ۱۰ روز گذشته به دلیل ریزش سنگ بازگشایی شدند.

مدیر کل دفتر نگهداری راه و ابنیه سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای کشور از برفروبی حدود ۴۵ محور در ایام سفرهای نورزی خبر داد و افزود: محورهای هراز، فیروزکوه-سوادکوه، مهاباد-سردشت، محور کرج- چالوس، سه محور استان کردستان در مسیرهای سقز-بانه، مریوان -سنندج و  کامیاران به سنندج، گردنه شهرکرد به مسجد سلیمان در استان خوزستان، فریدون شهر - اصفهان و سمیرم به اصفهان مهمترین محورهایی بودند که از آغاز سفرهای نورزی تا کنون برفروبی شدند.

فیلی با بیان اینکه در ایام سفرهای نوروزی ۳ هزار و ۸۰ خودروی گشت راهداری مجهز به GPS در جاده‌های کشور به منظور ارائه گزارش موارد اضطراری به دستگاه‌های امداد رسان در جاده‌ها تردد می‌کنند گفت: از زمان آغاز سفرهای نوروزی به مسافرانی که به دلایل شرایط جوی یا نقص فنی خودرو در راه مانده بودند در ۳۰ راهدارخانه مستقر در سطح جاده‌های کشور اسکان موقت داده شدند.

مدیر کل دفتر نگهداری راه و ابنیه سازمان راهداری و حمل و نقل کشور گفت: در مسیر استان های خوزستان، ایلام و کرمانشاه که مقاصد مسافرتی راهیان نور بود ایستگاه های صلواتی برای ارائه مواد غذایی به مسافران مستقر بودند./

 

نظر شما