شناسهٔ خبر: 56488 - سرویس هوایی
نسخه قابل چاپ

دبیر انجمن شرکت‌های هواپیمایی:

دولت باید در مقابل تحریم‌ها از ایرلاین‌ها محافظت کند/ زیان هنگفت شرکت‌های هواپیمایی به علت نوسانات ارز

مقصود اسعدی سامانی دبیر انجمن شرکت‌های هواپیمایی با اشاره به فشارهای موجود بر صنعت هوانوردی در اثر تحریم ها گفت: در این شرایط دولت باید از ایرلاین‌ها حمایت کرده و اقدام به تخصیص ارز دولتی به آن‌ها کند.

مقصود اسعدی سامانی، دبیر انجمن شرکت‌های هواپیمایی در حاشیه نمایشگاه فرصت‌های طراحی و تولید قطعات هوانوردی، در گفت و گو با خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی گفت: ایرلاین‌ها تا کنون نیز بخشی از نیازهای خود را از محل تولیدات داخلی تامین می‌کردند. این نمایشگاه نیز فرصت خوبی است که نیاز‌های شرکت های هواپیمایی به طراحان و تولیدکنندگان و شرکت‌های دانش بنیان هوایی منتقل شود و با توجه به ظرفیت‌هایی که در کشور وجود دارد، بتوانیم بخشی از نیازهای کشور را مرتفع کنیم.

اسعدی سامانی با اشاره به ظرفیت داخلی برای تولید قطعات هوایی افزود: البته در صنعت هوانوردی به دلیل پیچیدگی خاصی که وجود دارد، شاید نتوان تمام نیازها را از طریق تولید داخل رفع کرد، اما به هر حال می‌توان بخشی از این نیازها را با اتکا به تولید داخل و ظرفیتی که وجود دارد، بر طرف کرد.

وی در مورد برنامه ایرلاین‌ها برای تامین قطعات مورد نیاز در زمان تحریم نیز گفت: با توجه به برنامه هایی که وجود دارد، ما باید خود را برای  هر شرایطی آماده کنیم.

اسعدی سامانی ادامه داد: این نمایشگاه نیز قدمی است برای آنکه بتوانیم در شرایط سخت خود را فعال نگاه داریم و خدمات صنعت هوانوردی را استمرار ببخشیم.

زیان هنگفت شرکت‌های هواپیمایی در اثر تخصیص ندادن ارز دولتی

دبیر انجمن‌های هواپیمایی در مورد مشکل تخصیص ارز به شرکت‌های هواپیمایی گفت: مساله ارز کماکان دچار یک اطاله رسیدگی در بانک مرکزی و بانک‌های عامل است. عمدتا پرونده هایی که دران‌ها شرکت‌های هواپیمایی درخواست ارز داده‌اند، در بانک‌های عامل یا بانک مرکزی در حال رسیدگی  و بررسی است و متاسفانه در یک ماه گذشته ما موفق به دریافت ارز از این بانک‌ها نشده‌ایم.

وی افزود: این خطری برای صنعت حمل و نقل هوایی است. اکنون شرکت‌های هوایی بر اساس دلار ۴۲۰۰ تومانی که نرخ رسمی ارز است، خدمات خود را ارائه می‌کنند. طبیعتا توقع و انتظار این است که دولت به موقع ارز مورد نیاز این شرکت‌ها را در اختیارشان قرار دهد. چراکه اگر تغییری در نرخ ارز ایجاد شود، قطعا زیان هنگفتی  را متحمل شرکت‌های هواپیمایی می‌کند.

اسعدی سامانی با اشاره به تحریم‌های ایالات متحد آمریکا علیه صنعت هوانوردی جمهوری اسلامی ایران و هزینه‌های این تحریم گفت: در این شرایطی که صنعت تحت فشار تحریم‌های استکبار جهانی است، نیاز به کمک و حمایت بیشتر دولت دیده می‌شود.

نظر شما