شناسهٔ خبر: 56505 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

در خراسان شمالی

کلنگ محور شیروان به باجگیران زده شد

کلنگ سرپرست معاونت مهندسی و ساخت راه و شهرسازی خراسان شمالی از کلنگ زنی محور شیروان (اوغاز) به باجگیران در خراسان شمالی خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، به نقل از روابط عمومی راه و شهرسازی خراسان شمالی، این مراسم  روز گذشته با حضور استاندار خراسان شمالی، معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار، نماینده مردم شیروان در مجلس شورای اسلامی، مدیرکل راه و شهرسازی استان، مدیرکل دفتر فنی استانداری، فرماندار شیروان و دیگر مقامات استانی و شهرستانی در محل پروژه انجام شد.

علی علیمردانی، سرپرست معاونت مهندسی و ساخت راه و شهرسازی خراسان شمالی در این باره گفت: طول محور کلنگ زنی شده ۳۱ کیلومتر است که از روستای اوغاز در شهرستان شیروان آغاز و به جاده مواصلاتی قوچان به باجگیران در خراسان رضوی خواهد رسید که از این مقدار ۱۷ کیلومتر آن در استان خراسان شمالی واقع بوده و از شهرستان‌های شیروان و فاروج عبور خواهد کرد و ۱۴ کیلومتر آن در استان خراسان رضوی است.

وی اضافه کرد: از شیروان به سمت روستای اوغاز دارای مسیر ۳۲ کیلومتری است و هم اکنون رفت و آمد در بین روستاهای این منطقه تا روستای اوغاز از راه آسفالته صورت می‌گیرد .

سرپرست معاونت مهندسی و ساخت راه و شهرسازی خراسان شمالی به موضوع احداث این مسیر در دو فاز اشاره کرد و افزود : احداث مسیر اوغاز به باجگیران در دو فاز صورت می‌گیرد . فاز اول حدود  ۵ کیلومتر و با مبلغ قرارداد ۵۰ میلیارد ریال توسط شرکت طاقدیس سازه توس از امروز  آغاز شد و فاز دوم به طول تقریبی ۱۲ کیلومتر و با اعتبار مورد نیاز حدود ۱۳۰ میلیارد ریال پس از تامین اعتبار و اتمام فاز اول شروع می‌شود.

نظر شما