شناسهٔ خبر: 56522 - سرویس بنادر و دریانوردی
نسخه قابل چاپ

محمدحسینی خبر داد:

رونق صادرات و واردات کالا در بندر جاسک

بندر جاسک مدیر اداره بنادر و دریانوردی شهید باهنر و حوزه شرق هرمزگان از افزایش چشمگیر عملیات صادرات و واردات کالا در بندر جاسک خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی به نقل از واحد اطلاعات و اخبار روابط عمومی اداره کل بنادر و دریانوردی استان هرمزگان، حمیدرضا محمدحسینی در حاشیه بازدید از بندر جاسک، اظهار کرد: در ۴ ماهه ابتدایی امسال، ۱۹ درصد رشد صادرات و ۳۲۰ درصد رشد واردات را شاهد بوده‌ایم.

وی افزود: برنامه‌ریزی‌های راهبردی سازمان بنادر در بندر جاسک موجب شده تا این بندر در زمینه تردد شناورهای باری و صیادی در سال ۹۷ به رونق قابل‌توجهی دست یابد.

لازم به ذکر است، بندر جاسک با کاربری چندمنظوره تجاری، صیادی و مسافری در منطقه شرق هرمزگان واقع شده و تحت نظارت اداره بنادر و دریانوردی شهید باهنر اداره می‌شود. عمده فعالیت این بندر، صادرات تره‌بار و دام به مقصد کشور عمان است.

بندر جاسک دارای حوضچه‌ای به وسعت ۲۶ هکتار و ۱۱ هکتار اراضی پس‌کرانه است که با اجرای طرح توسعه آن قرار است ۶ هکتار به این اراضی اضافه شود.

گفتنی است، اسکله‌های این بندر چندمنظوره از امکان پهلوگیری شناورهای فلزی، لنج های تجاری و صیادی برخوردار است و پس از انجام لایروبی، عمق آن به ۴.۷ متر افزایش می‌یابد. با این بستر مناسبی برای پذیرش شناورهای بزرگ‌تر فراهم می‌شود.

نظر شما