شناسهٔ خبر: 56530 - سرویس جاده‌ای
نسخه قابل چاپ

در جریان سفر تقی زاده به کرمانشاه مطرح شد:

بررسی مشکلات پایانه مرزی پرویزخان در شورایعالی ساماندهی مبادی ورودی و خروجی/ خسروی پایانه‌ای امن برای تردد مسافران و زائران حسینی

بازدید در جریان بازدید معاون حمل‌ونقل وزیر راه و شهرسازی از پایانه‌های مرزی پرویزخان و خسروی مقرر شد مسائل مربوط به این دو پایانه در شورایعالی ساماندهی مبادی وردوی و خروجی مجاز کشور مورد بحث و بررسی قرار گیرد.

به گزارش خبرنگار پایکاه خبری وزارت راه و شهرسازی معاون حمل و نقل وزارت راه و شهرسازی امروز در حضور جمعی از مدیران کشوری و استانی از پایانه مسافری و باری پرویز خاندر مرز خسروی واقع در استان کرمانشاه، بازدید کرد.

در این بازدید که معاون راهداری اداره کل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای، مدیر پایانه پرویزخان و نماینده گمرگ نیز حضور داشت، مشکلات و معضلات موجود در این پایانه به بحث و گفتگو گذاشته و مقرر شد تمامی مشکلات و موانع موجود در این پایانه در شورایعالی ساماندهی مبادی ورودی و خروجی مجاز کشور که به ریاست وزیر راه و شهرسازی و دبیری معاون حمل‌ونقل در ستاد وزارتخانه برگزار می‌گردد، مورد بحث و بررسی قرار گیرد.

تقی‌زاده در ادامه‌ی این بازدید با رانندگان و پیله‌وران نیز دیدار داشت که نمایندگان این صنف مشکلات و معضلات خود را با وی در میان گذاشتند و وی دستور داد موارد مورد نظر نمایندگان این صنف، بررسی و در اسرع زمان به حل آن‌ها همت گمارده شود.

وی همچنین از پایانه مرزی خسروی بازدید کرد و به اهمیت رسیدگی به مسائل این پایانه، علی‌الخصوص با توجه به نزدیک شدن مناسبت‌های محرم و صفر پرداخت و در ادامه مقرر شد تمامی موارد مطرح شده در شورایعالی مبادی ورودی و خروجی مجاز کشور که به ریاست وزیر راه و شهرسازی و دبیری معاون حمل‌ونقل در ستاد وزارتخانه برگزار می‌گردد با حضور مقامات محلی و استانی مورد بررسی قرار گرفته و مقدمات رفع مشکلات در اسرع زمان فراهم گردد.

گفتنی‌ست این مرز اولین مرز رسمی بین ایران و عراق بوده و هم‌اکنون نیز از فعال‌ترین مرزهای بین دو کشور می‌باشد که با توجه به آمار موجود روزانه حدود ۱۰۰۰ مسافر از این پایانه مرزی تردد می‌کنند، که البته به گفته مسئولین محلی این پایانه از لحاظ زیرساخت و امکانات موجود به صورت بالقوه قابلیت تردد تا ده هزار مسافر در روز را دارا می‌باشد.

مرزی خسروی هم‌اکنون به عنوان یکی از امن‌ترین مرزهای غرب کشور جهت تردد زائرین حسینی است.

نظر شما