شناسهٔ خبر: 56550 - سرویس بنادر و دریانوردی
نسخه قابل چاپ

ارجمندزاده خبر داد:

ایمنی ترددهای دریایی و مقابله با آلودگی دریا در استان بوشهر

سیاوش ارجمندزاده  مدیرکل بنادر و دریانوردی استان بوشهر گفت: باتوجه به لزوم توجه به محیط‌زیست دریایی، توسعه فعالیت‌های امور حاکمیتی دریایی در راستای بهبود وضعیت موجود اولویت این اداره‌کل است.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی به نقل از روابط عمومی مدیرکل بنادر و دریانوردی استان بوشهر، سیاوش ارجمندزاده افزود: توسعه درامورحاکمیتی سازمان بنادر و دریانوردی در دریا، بطور عمده مربوط به ایمنی دریانوردی، مقابله با آلودگی محیط زیست دریایی و نظارت بر ساخت و سازها در سواحل است که سعی داریم این حوزه‌ها را با اهتمام و جدیت بیشتری دنبال کنیم. 

وی یادآورشد: بزرگترین پایانه‌های نفتی و پتروشیمی کشور در استان بوشهر واقع شده که این امر ایجاب می‌کند در ارتباط با موضوع محیط زیست دریایی نیز اهتمام جدی داشته باشیم.

مدیرکل بنادر و دریانوردی استان بوشهر اظهار کرد: در حوزه توسعه زیرساخت‌های بندری در سال های گذشته اقدام‌های خوب و موثری انجام گرفته که باعث رونق تجارت و افزایش تردد شناورهای تجاری در بنادر استان شده ولی با این وجود نیاز است در زمینه امور حاکمیتی دریایی تمرکز بیشتری صورت و با سرعت بخشی بیشتر باید این حوزه را با توسعه زیرساخت‌های بندری همگام کنیم. 

وی بیان کرد: تحقق این مهم بدون شک به بهره‌برداری موثرتر و بهینه‌ای از زیرساخت‌های موجود در استان بوشهر نیز کمک فراوانی می‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌کند. 

ارجمندزاده ادامه داد: در حوزه زیرساخت‌های مرتبط با توسعه فعالیت‌های صادراتی کارهای خوبی انجام شده ولی باید بررسی لازم برای ظرفیت‌های صادراتی استان بوشهر صورت گیرد. 

وی اظهار کرد: در صادرات یک بخش مربوط به صادرات کالاهای نفتی و بخشی نیز غیرنفتی است که با کار بیشتر روی آن باید ظرفیت‌های اصلی را شناسایی و بطور ویژه برای آنها برنامه‌ریزی کنیم.

نظر شما