شناسهٔ خبر: 56571 - سرویس بنادر و دریانوردی
نسخه قابل چاپ

​​در نخستین نشست هماهنگی مدیران روابط‌عمومی ارگانهای دریایی تاکید شد؛

ضرورت برنامه‌ریزی منسجم و هدفمند اطلاع‌رسانی ارگان‌های دریایی

جلسه نخستین نشست شورای هماهنگی مدیران و مسئولان روابط عمومی ارگان های دریایی به میزبانی اداره کل روابط عمومی سازمان بنادر و دریانوردی بر گزار شد

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، وحید رحمتی؛ مدیرکل روابط عمومی و تشریفات بین الملل این سازمان در آغاز این نشست، با اشاره به اینکه حوزه ارتباطی و اطلاع رسانی سازمان بنادر با تحولات ساختاری شکل گرفته در آن، دچار تغییرات گسترده در ماموریت های اجرایی شده است، گفت: هماهنگی بین روابط عمومی‌های ارگان‌های دریایی؛ ضرورت انکارناپذیر،   ابلاغ مدیرعامل سازمان بنادر و دریانوردی و یکی از اولویت‌های اصلی حوزه روابط عمومی و ارتباطات این سازمان در دوره جدید است.

به گزارش سازمان بنادر و دریانوردی، رحمتی با بیان اینکه طی سال‌های گذشته چنین رویکردی(حداقل در این سطح) در حوزه ارتباط بین ارگان‌های دریایی مسبوق به سابق نبوده، هدف از آن را هم افزایی، هماهنگی و برنامه ریزی منسجم و هدفمند اطلاع رسانی ارگان‌های دریایی و تقویت دیدگاه‌ها در زمینه‌های مختلف رسانه ای و ارتباطی در بخش‌های دریایی، بندری، ساحلی و فراساحلی، زیست‌محیطی و ... عنوان کرد.

مدیرکل روابط عمومی و تشریفات بین‌الملل سازمان بنادر و دریانوردی خطاب به  مسئولان روابط عمومی ارگان های دریایی گفت: ظرفیت‌های رسانه‌ای که سازمان بنادر در دوره جدید ایجاد کرده است می‌تواند محمل خوبی برای طرح موضوعات مورد نظر همه ارگانهای دریایی باشد و از آنها خواست در تامین محتوای این بسترها در حوزه رونق اقتصاد دریامحور و کسب و کار در حوزه بندر و دریا، توسعه فرهنگ گردشگری دریایی، حفظ محیط‌زیست دریایی و پوشش برنامه‌ها و رویدادهای مشترک مشارکت کنند و سازمان بنادر آماده هر گونه همکاری در این زمینه است.

مجید فدایی؛ معاون اداره کل روابط عمومی و تشریفات بین الملل سازمان بنادر نیز در این نشست با بیان اینکه در شرایط حساس و دشوارکنونی، به انسجام و اشتراک مساعی حداکثری نیاز داریم، گفت: تاکنون از ظرفیت های اطلاع رسانی و ارتباطی ارگان های دریایی در بخش های نشریات مکتوب، رسانه های تصویری و شبکه های مجازی به درستی استفاده نشده است و قصد داریم تحول چشمگیری در حوزه همکاری های رسانه ای و ارتباطی بین ارگانهای دریایی ایجاد شود .

فدایی، هویت بخشی به روابط عمومی ارگان‌ها و دستیابی به برنامه‌های مشترک، از اهداف این گردهمایی در گام اول عنوان کرد و افزود: جلسات شورای هماهنگی مدیران و مسئولان روابط‌عمومی‌های ارگان‌های دریایی ماهانه خواهد بود و با همفکری همه اعضا، آیین‌نامه کاری و چشم انداز تعیین شده شورا به تصویب خواهد رسید.

بنا بر این گزارش، در این مدیران و مسئولان روابط عمومی ارگان‌های دریایی شرکت‌کننده در این جلسه با قدردانی از این رویکرد سازمان بنادر در برگزاری اولین گردهمایی مسئولان روابط عمومی، برای همکاری جهت استفاده و بهره‌گیری از ظرفیت های اطلاع رسانی و تولید محتوای یکپارچه در زمینه‌های اشاره شده اعلام آمادگی کردند.

نشست شورای هماهنگی مدیران و مسئولان روابط عمومی‌های ارگان‌های دریایی به صورت ماهانه تشکیل می شود که مقرر شد جلسه آتی به میزبانی یکی از ارگان‌ها در شهریور ماه برگزار شود و همچنین مقرر شد در نشست دوم این شورا، تقویم و برنامه دریایی ۶ ماهه دوم سال ۹۷ ارگان‌های عضو این شورا تدوین و برای اطلاع‌رسانی منسجم آنها برنامه‌ریزی شود.

همچنین مقرر شد در اجرای ابلاغیه اخیر دولت و همچنین بیانیه بیست و پنجمین همایش مدیران ارشد ارگانهای دریایی مبنی بر برگزاری تجمیعی نمایشگاههای دریایی، نمایشگاه بین المللی دریایی سال ۹۷ صرفا در جزیره کیش و با مشارکت جدی ارگانهای دریایی در آذرماه برگزار شود.

نظر شما