شناسهٔ خبر: 5658 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

رانندگان در جاده‌های برفی و بارانی با چراغ روشن تردد کنند؛

اسامي محورهاي داراي ترافيك سنگين و نيمه سنگين / بارش برف در پنج محور / توصيه به رانندگان

بارش برف در گردنه های جاده هراز/ عکس: اداره کل راه و شهرسازی مازندران رییس پلیس راه راهور ناجا از بارش برف در پنج محور کشور خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، به نقل از سایت راهور، سرهنگ حمیدی با اشاره به آخرین وضعیت ترافیک محورهای کشور گفت: برابر آخرين اخبار دريافتی تا ساعت۱۳:۳۰ ترافیک در محورهای کرج – چالوس (خزنکلا تا تونل ۵، سیاه بیشه تا تونل کندوان و مرزن آباد تا دزدبن)، فیروزکوه (محدوده شیرگاه)، هراز (امامزاده هاشم به سمت پلور) و محور رشت – قزوین (محدوده منجیل) نیمه سنگین است.

وی با اشاره به آخرین وضعیت جوی جاده ها گفت: برابر آخرين اطلاعات دريافتی تا ساعت ۱۳:۳۰ در محورهای هراز و فیروزکوه، قزوین (گردنه آوج)، کرمانشاه (محور سنقر) کردستان (اکثر محورها) بارش برف گزارش شده است.

رییس پلیس راه راهور ناجا افزود: در عین حال در محورهای استانهای خراسان شمالی، گیلان، همدان، گلستان (محور جنگل گلستان)، اصفهان (محورهای خمین و گلپایگان)، کرمانشاه (محورهای کنگاور، بیستون و روانسر)، مرکزی (محور اراک – بروجرد، اراک به قم، اراک به ازنا) و تهران (محورهای دماوند و شریف آباد) بارش باران گزارش شده است.

حمیدی به مهمترین تصادفات ۲۴ ساعت گذشته اشاره کرد و گفت: حوالی ساعت ۱۸:۳۰ روز جهارشنبه در کیلومتر ۴۹ محور دارخوین به شادگان در استان خوزستان بر اثر برخورد یک دستگاه پراید با سواری پراید و ۵ نفر کشته و ۵ نفر مجروح شدند که علت این حادثه ناگوار در دست بررسی است.

رییس پلیس راه راهور ناجا با هشدار به رانندگان مبنی بر رعایت سرعت مطمئنه و عدم سبقت غیرمجاز گفت: در زمان بارندگی به دلیل سر خوردگی خودرو، شتاب آن تغییر می‌کند و همین امر موجب می شود که راننده و سرنشینان در معرض خطر تصادف قرار بگیرند. از سوی دیگر رانندگان حتما فاصله طولی را رعایت کنند.

وی از رانندگان در محورهای برفی و بارانی خواست حتما با چراغ روشن رانندگی کنند./

نظر شما