شناسهٔ خبر: 56588 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

معاون اداره‌کل راهداری و حمل و نقل جاده ای گلستان خبر داد:

صرفه جویی آب با هدایت نزولات طبیعی

صرفه جویی آب معاون توسعه مدیریت و منابع اداره‌کل راهداری گلستان گفت: با استفاده از ظرفیت های پشت بام های شیروانی محوطه و نصب مخازن به میزان قابل توجهی در هزینه ها و مصرف آب صرفه جویی شده است.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، به نقل از روابط عمومی راهداری استان گلستان، منصور ملایی، معاون توسعه مدیریت و منابع اداره‌کل راهداری و حمل و نقل جاده ای این استان، با اشاره به مشکلات و بحران ناشی از کم آبی در طول سال به خصوص در فصل تابستان گفت: از ابتدای سال جاری تاکنون، این اداره کل تنها با استفاده از ۴۰ درصد ظرفیت پشت بام های شیروانی محوطه و نصب مخازنی به ظرفیت ۵۵۰۰ لیتر، توانسته میزان قابل توجهی در هزینه ها و مصرف آب صرفه جویی کند.

وی افزود: این سیستم ها و مخازن، آب های باران و آب های روان و آب های ناشی از سیستم های سرمایشی اداره کل را جمع‌آوری و هدایت می کنند تا از آنها در آبیاری فضای سبز، مصارف بهداشتی و شستشوی خودروهای اداری استفاده شود.

وی با بیان اینکه برای استقرار و نصب این سیستم ها ۷۵ میلیون ریال اعتبار صرف شده، از توسعه این طرح در گام های بعدی خبرداد و گفت که امیدواریم این طرح الگویی برای سایر دستگاه های اجرایی استان و کشور باشد.                                                                                                                                         

نظر شما