شناسهٔ خبر: 56603 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

بازدید معاون راه و شهرسازی از ندامتگاه ها و بیمارستان های مهدیشهر سمنان

بازدید محمدجعفر علیزاده، معاون وزیر راه و شهرسازی و مدیر عامل سازمان مجری ساختمان ها از پروژه های در دست احداث ندامتگاه ها و بیمارستان های مهدیشهر سمنان بازدید کرد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی به نقل از روابط عمومی راه و شهرسازی استان سمنان، محمدجعفر علیزاده، معاون وزیر راه و شهرسازی و مدیر عامل سازمان مجری ساختمان ها و تاسیسات دولتی و عمومی جهت بازدید از پروژه های در دست احداث ندامتگاه ۳۰۰ نفری سمنان و بیمارستان ۸۵ تختخوابی مهدیشهر به سمنان رفت.

وی در بازدید از مراحل ساخت این پروژه ها  ضمن ابراز تشکر و خرسندی از تلاش دست اندرکاران طی مصاحبه ای با خبرگزاری ایرنا گفت: سال گذشته بیش از ۸۰ میلیارد ریال اعتبار برای ساخت این بیمارستان مصوب شد که با پیگیری انجام شده تخصیص یافت.

وی اعتبار در نظر گرفته شده برای طراحی داخلی و اتمام این بیمارستان در سال جاری را بیش از ۵۰ میلیارد ریال اعلام و اضافه کرد: این مرکز درمانی از معدود طرح های کشور است که مشکل اعتبار ندارد.

علیزاده ادامه داد: نوسانات قیمت بعضی از اجناس براساس تجربه سال های گذشته موقت بوده و پیمانکاران این بیمارستان با قدرت به کار خود ادامه دهند.

وی تصریح کرد: مشکلات اقتصادی نباید مانع اجرای طرح های عمرانی شود و پیمانکاران موظف هستند براساس قانون و با همکاری مسوولان امر تعهدات خود را انجام دهند.

معاون وزیر راه و شهرسازی ادامه داد: پیگیری مسوولان این منطقه برای اتمام این طرح بسیار رضایت بخش بود و دولت هم تمام تلاش خود را برای تسریع در تکمیل این طرح ادامه می دهد.

این مسوول وزارت راه و شهرسازی تصریح کرد: برای دهه فجر امسال اگر مشکلی در بحث قیمت اجناس برای طراحی و ساخت این بیمارستان بکار می رود به وجود نیاید، این طرح به بهره برداری می رسد.

علیزاده همچنین در بازدید از ندامتگاه در حال احداث ۳۰۰ نفره سمنان ضمن با اهمیت دانستن جابجایی زندان مرکز شهر به این مکان در اسرع وقت، افزود: این پروژه نیز همانند پروژه بیمارستان مهدیشهر با مشکل کمبود اعتبار روبرو نبوده و اعلام نیاز مسئولین استان به ساختمان های جانبی و طرح توسعه این ندامتگاه از ۳۰۰ به ۵۰۰ نفر در حال بررسی است تا اپس از افتتاح فاز اول آن در سال جاری، در سال آینده نیز نسبت به تامین اعتبار طرح توسعه آن اقدام شود.   

به گزارش ایرنا، در این نشست، احمد همتی نماینده مردم شهرستان های سمنان، مهدیشهر و سرخه در مجلس شورای اسلامی، حسن ارگی فرماندار مهدیشهر و تعدادی از مدیران استانی و شهرستانی حضور داشتند.

شهرستان مهدیشهر بیش از ۵۰ هزار نفر جمعیت دارد.

همتی، نماینده مردم سمنان، مهدیشهر و سرخه در مجلس شورای اسلامی نیز در حاشیه بازدید معاون وزیر راه و شهرسازی از روند ساخت بیمارستان ۸۵ تختخوابی این شهرستان در گفت و گو با ایرنا گفت: این بیمارستان تا امروز با پیگیری های مستمر بیش از ۷۰ درصد پیشرفت فیزیکی دارد.

وی اظهارداشت: یکی از مشکلات بهره برداری نشدن این مرکز درمانی در سال های گذشته، نداشتن اعتبار بود که این مشکل با بررسی و تلاش های فراوان برطرف شد و پیش بینی می شود این طرح در آینده نزدیک به بهره برداری برسد.

همتی ادامه داد : به دلیل این که این طرح از مطالبات مردم مهدیشهر است مسوولان مربوط و پیمانکار تمام تلاش خود را برای راه اندازی آن در زمان کوتاه انجام دهند.

نماینده مردم سمنان، مهدیشهر و سرخه در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد : بعد از اتمام ساختمان بیمارستان، عملیات تجهیز لوازم پزشکی انجام می شود و از اکنون پیگیری های لازم برای تخصیص اعتبار ۱۰۰ میلیارد ریال که در سفر وزیر بهداشت به سمنان در سال گذشته مصوب شد، انجام می شود.

همتی ادامه داد : این طرح علاوه بر این که در کاهش مشکلات جسمانی بیماران این دیار می تواند نقش بسزایی داشته باشد، نقش غیرقابل انکاری در توسعه بخش گردشگری استان سمنان دارد.

به گفته این نماینده مجلس، بیمارستان یکی از معیارهای جاده امن و سالم به شمار می آید و مسافران اگر از وجود یک مرکز درمانی مجهز اطمینان حاصل کنند، بیشتر از این محورهای این شهرستان تردد می کنند و در رونق گردشگری و افزایش اشتغال تاثیرگذار خواهد بود./

نظر شما