شناسهٔ خبر: 56605 - سرویس بنادر و دریانوردی
نسخه قابل چاپ

با موافقت سازمان بنادر و دريانوردی صورت می گیرد؛

بهره برداری از ۲ شاخه موج شكن پرورش ماهی خاوياری در استان مازندران

محمد تقی انزان پور مدیرکل بنادر و دریانوردی استان مازندران از موافقت سازمان بنادر و دریانوردی با بهره برداری از ۲ شاخه موج شكن متعلق به شركت تعاونی پرورش ماهی خاوياری در محدوده شهرستان جويبار خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی به نقل از روابط عمومی اداره کل بنادر و دریانوردی استان مازندران، محمدتقی انزان پور با اعلام این مطلب افزود : بر اساس مجوز صادره از سوی کمیته صدور مجوز سازه های دریایی سازمان بنادر و دریانوردی، شرکت تعاوني پرورش ماهی خاوياري قره برون ساري  مجاز است از دو شاخه موج شكن شرقي و غربي (جمعاٌ به طول ۵۱۰ متر ) واقع در شهرستان جويبار با رعايت كليه قوانين و مقررات داخلي كنوانسيون هاي الحاقي مرتبط،صرفا‍ٌ با كاربري صيادي بهره برداري نماید.

وی خاطرنشان کرد: با پیگیری های صورت گرفته از سوی امور سواحل این اداره کل ،تاکنون ۱۷ مورد مجوز ساخت تأسیسات دریایی شامل سکوی تفریحی،موج شکن،اسکله،مجتمع تفریحی،بندر صیادی و... در مناطق ساحلی استان(حد فاصل رامسر- ساری)از سوی کمیته صدور مجوز سازه های دریایی سازمان بنادر و دریانوردی صادر گردید.

انزان پور افزود: این مجوز به استناد بند ۲۲ ماده ۳ فصل دوم آیین نامه سازمان بنادر و دریانوردی مصوب سال ۱۳۴۸ و ماده واحده مصوب ۱۳۸۷ مجلس شورای اسلامی، صرفاً جهت متقاضی صادر گردیده و بدون هماهنگی این سازمان، قابل واگذاری به سایر افراد حقیقی و حقوقی نمی باشد .

مدیر کل بنادر و دریانوردی استان مازندران با اشاره به وظایف حاکمیتی سازمان بنادر و دریانوردی در بخش سواحل خاطر نشان کرد : به منظور حفاظت از خط ساحلی کشور از آسیب های ناشی از ساخت و سازهای غیر اصولی مربوط به تأسیسات دریایی و بندری ، کلیه متقاضیان اعم از حقیقی و حقوقی می بایست از طریق مراجعه به سامانه جامع مدیریت و نظارت بر سواحل کشور، نسبت به ثبت تقاضا برای دریافت مجوزهای تأسیس و بهره برداری از هرگونه سازه احداثی در دریا و رودهای قابل کشتیرانی اقدام نمایند.

نظر شما