شناسهٔ خبر: 56642 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

جابجایی ۳ میلیون و پانصد تن کالا از سمنان

کامیون مدیر کل حمل و نقل و پایانه های استان سمنان از جابجایی بیش از ۳ میلیون و پانصد تن کالا از سمنان در ۴ ماهه اول سال جاری خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، به نقل از روابط عمومی اداره حمل و نقل و پایانه های استان سمنان، احسان منصورکیایی، مدیر کل حمل و نقل و پایانه های این استان از جابجایی بیش از ۳ میلیون و پانصد تن کالا از مبدا استان سمنان در چهار ماهه اول سال جاری خبر داد.

وی با اشاره به اینکه حمل و نقل جاده ای سهم قابل ملاحظه ای در رونق اقتصادی کشور دارد، افزود: در چهار ماهه اول امسال بیش از ۳ میلیون و پانصد تن کالا از مبدا این استان به سایر نقاط کشور جابجا شده است که این میزان نسبت به مدت مشابه سال قبل بیش از ۱۰ درصد افزایش یافته است.

وی عمده کالای جابجا شده از استان را به ترتیب گچ ، سیمان ، خاک معدنی ، نمک ، کنجاله ، گندم ، سنگ گچ و انواع شمش نام برد.

منصورکیایی با اشاره به افزایش ۱۰ درصدی تعداد بارنامه صادره در این مدت نسبت به مدت مشابه سال قبل افزود : علت افزایش بارنامه و تناژ بار را  انجام گشت های مشترک با انجمن های صنفی رانندگان و شرکت ها و پلیس راه در خصوص کنترل بارنامه های صادره ، بازدیدهای میدانی از وضعیت شرکت ها و شناسایی نقاط مستعد تولید بار عنوان کرد.

وی همچنین توضیح داد: به منظور تسهیل در روند حمل و نقل محمولات کشاورزی و معدنی استان، شناسایی نقاط مستعد بار و برنامه ریزی برای حمل و نقل این محمولات با همکاری سازمان جهاد کشاورزی و سازمان صنعت ، معدن و تجارت انجام شده است .

مدیر کل حمل و نقل و پایانه های استان با اشاره به  فعالیت  ۷۹ شرکت حمل و نقل کالا و اشتغال ۴۷۰۰ نفر راننده در این حوزه افزود : با همکاری و همراهی صنوف حمل و نقل جاده ای کالا در شهرستان های استان ،برگزاری جلسات و بازدیدهای دوره ای،  برنامه های سودمندی را برای ارتقای سطح خدمات و احقاق مطالبات به حق شاغلین این بخش در دست اقدام داریم./

 

 

 

 

نظر شما