شناسهٔ خبر: 56657 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

رییس هیئت مدیره جمعیت طرفداران ایمنی راه‌های ایران مطرح کرد؛

۱.۳ درصد کشته‌های حوادث رانندگی جهان متعلق به ایران است

جلسه همایش بزرگ ارتقاء فرهنگ ترافیک استان کرمان با حضور رییس هیئت مدیره جمعیت طرفداران ایمنی راه های ایران، معاون عمرانی استاندارکرمان، مدیرکل راه وشهرسازی استان کرمان، مدیران دستگاه‌های ذیربط و جمع کثیری از افراد موثر در حوزه حمل ونقل برگزار شد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی به نقل از روابط عمومی راه وشهرسازی استان کرمان، رییس هیئت مدیره جمعیت طرفداران ایمنی راه‌های ایران امروز ۱۰ مردادماه در همایش ارتقاء فرهنگ ترافیک استان کرمان گفت: ۱.۳ درصد کشته‌های حوادث رانندگی جهان متعلق به ایران است که نسبت به اینکه یک درصد جمعیت دنیا را داریم ۳۰ درصد وضع ما وخیم‌تر است.

محمد بخارایی با بیان اینکه شعار جمعیت "ایمنی راه ها نیازمند عزم ملی" است، اظهار کرد: حمل و نقل بستر توسعه اقتصادی و ایمنی مهم ترین شاخص حمل و نقل است.

وی افزود: سوانح رانندگی شبانه روز دارد از جامعه ما کشته و مجروح می‌گیرد که اگر باور کنیم یک دغدغه است، باید برای آن کاری بکنیم.

بخارایی با تاکید بر اینکه توجه به ایمنی از وظایف ذاتی هر دولت، جامعه و خانواده ای است، تصریح کرد: برای افزایش امید به زندگی رسالت داریم به ایمنی بپردازیم.

وی بیان کرد: سوانح رانندگی از چالش‌های جامعه ماست و در سال گذشته ۱۶ هزار و ۲۰۰ نفر در ایران بر اثر تصادفات جاده‌ای جان خود را از دست داده و ۳۳۰ هزار نفر مجروح و معلول شده اند.

رییس هیئت مدیره جمعیت طرفداران ایمنی راه‌های ایران افزود: استان کرمان ۱.۷۰ درصد کشته های کشور را دارد و برای همین است که باید حساس باشیم و کاری بکنیم.

بخارایی با اشاره به سیر صعودی حوادث و تلفات رانندگی از سال ۹۵ تاکنون عنوان کرد: نگران هستیم که این مسائل تبدیل به اتفاقات تکراری و عادی شود.

وی تصریح کرد: ایمنی قابل دستیابی است و باید هر کدام از ما یک سفیر برای ایمنی باشیم و توسعه فرهنگ ایمنی را همه جانبه ارتقاء بدهیم.

بخارایی بیان کرد: توسعه همه جانبه ایمنی یعنی راه سازی، کنترل و نظارت، نگهداری راه ها، خودروسازی و ... ایمن باشد و با نظارت بیشتر، جاده باید برای رانندگان متخلف ناامن باشد.

رییس هیئت مدیره جمعیت طرفداران ایمنی راه‌های ایران با بیان اینکه بهبود فرهنگ ایمنی نیازمند کار همگانی است، گفت: استان کرمان کار را در راستای استان نمونه ترافیکی آغاز کند و اجازه ندهد کسی رانندگی نا امن داشته باشد و از قوانین و مقررات عدول کند.

وی افزود: باید رانندگان حرفه‌ای خود را بازشناسی کنند و وقتی می بینند حرفه آنها در خطر است، مطالبه کنند.

بخارایی با بیان اینکه استان کرمان جشنواره رانندگان حرفه ای را در استان برگزار و برترین‌ها را به کشور معرفی کند، افزود: با توجه به اینکه ۵۰ درصد افراد جامعه بانو هستند، ۲۴ درصد آسیب دیدگان حوادث رانندگی خانوم ها بوده و با توجه به نقش آنها در فرهنگ اجتماعی، باید از حضور بانوان در این دغدغه ملی استفاده و جشنواره و همایش ویژه بانوان برگزار کنیم.

وی تصریح کرد: سرمایه‌گذاری آموزشی و فرهنگی روی دانش آموزان موثر و زودبازده است ضمن اینکه از تریبون های مذهبی استفاده نشده در حالی که ایمنی راه ها را مصداق امر به معروف می‌دانیم.

بخارایی در پایان گفت: به تشکیل سمن‌ها برای کارهای زیربنایی و دغدغه های ملی باید در استان کرمان توجه شود.

نظر شما