شناسهٔ خبر: 56658 - سرویس مسکن و شهرسازی
نسخه قابل چاپ

پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی گزارش می‌دهد:

بارش باران درنیمه جنوبی کشور به واسطه تقویت جریانات جنوبی/ خزر امروز و فردا مواج است/ تهران خنگ‌تر می‌شود

آب و هوا به دلیل تقویت جریانهای جنوبی و انتقال رطوبت طی روزهای پنجشنبه و جمعه درساعات بعدازظهر و اوایل شب برای برخی نقاط هرمزگان،جنوب کرمان و شرق فارس رگبار و رعدوبرق و وزش باد پیش بینی می شود.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، براساس تحلیل آخرین نقشه‌های پیش‌یابی و داده‌های هواشناسی و همچنین پیش‌بینی کلی طبق نقشه‌های همدیدی و آینده‌نگری، به دلیل تقویت جریانهای جنوبی و انتقال رطوبت طی روزهای پنجشنبه و جمعه درساعات بعدازظهر و اوایل شب برای برخی نقاط هرمزگان،جنوب کرمان و شرق فارس رگبار و رعدوبرق و وزش باد پیش بینی می شود.

همچنین طی این مدت در برخی مناطق شمال غرب، ارتفاعات البرز و برخی نقاط سواحل دریای خزر افزایش ابر، رگبار پراکنده گاهی با رعدودبرق و ورزش باد پیش‌بینی می‌شود و به همین خاطر سواحل شرقی و مرکزی خزر مواج خواهد بود.

طی امروز و فردا برای استان‌های واقع در شرق و جنوب شرق به ویژه منطقه زابل، وزش باد شدید همراه با گردوخاک و کاهش دید و در همین مدت برای استان‌های واقع در غرب و جنوب غرب وزش باد و گردوغبار پیش‌بینی می‌شود.

امروز و فردا بعدازظهر برای جنوب تهران و سمنان، قم و شمال اصفهان وزش باد نسبتا شدید و گاهی گردوخاک پیش‌بینی می‌شود.

خلیج‌فارس هم امروز مواج است و طی سه روز آینده شرق دریای عمان مواج پیش‌بینی می‌شود.

تهران هم امروز هوایی صاف همراه با ورزش باد داشت و بیشینه دمای ۳۹ درجه بالای صفر را تجربه کرد. براساس مدل‌ها و پیش‌بینی‌های صورت گرفته تهران طی روزهای آینده خنگ‌تر خواهد شد.

دمای سه روز آینده شهرهای کشور را اینجا مشاهده کنید.

نظر شما