شناسهٔ خبر: 56669 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

فرماندار همدان خبر داد:

۳۶۵ هکتار در اولویت ستاد بازآفرینی همدان قرار گرفت

حاشیه نشینی و بافت فرسوده در بجنورد فرماندار همدان در ستاد بازآفرینی پایدار این شهر گفت: تا کنون ۳۶ پلاک به مساحت ۳۶۵ هکتار در همدان شناسایی شده و در اولویت ستاد بازآفرینی قرار دارد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، به نقل از روابط عمومی راه و شهرسازی همدان، علی تعالی، در ستاد بازآفرینی پایدار شهرستان همدان با بیان اینکه همدان در حوزه بازآفرینی رتبه نخست کشور را دارد، بیان کرد: تا کنون ۳۶ پلاک به مساحت ۳۶۵ هکتار در همدان شناسایی شده و در اولویت ستاد بازآفرینی قرار دارد.

وی اظهار کرد: ۱۲ پروژه با حدود ۷ میلیارد و ۴۰۰ میلیون تومان اعتبار در محدوده بازآفرینی شهر در حال انجام است.

تعالی با بیان اینکه ۵ هزار تن قیر رایگان به همدان اختصاص یافته، گفت: این موضوع می تواند تاثیر بسزایی در مرمت معابر داشته باشد.

وی بیان کرد: صدور رایگان پروانه ساختمانی و تخفیف عوارض ساختمانی تا ۲.۵ طبقه از جمله اقدامات شهرداری همدان در رابطه با بازآفرینی است.

احمد آوازه، سرپرست تشکل های حرفه ای بازآفرینی اداره کل راه و شهرسازی همدان نیز در این نشست گفت: یک قطعه زمین در محله جولان با مساحت ۶۹۲ متر مربع برای احداث مسکن امید در نظر گرفته شده است.

وی با بیان اینکه سال گذشته ۶۴۰ تن قیر رایگان به همدان واگذار شد، بیان کرد: قرار است در سال جاری نیز ۲ سهمیه به مبلغ ۳ میلیارد و ۷۰۰ میلیون تومان به همدان واگذار شود.

آواره با اشاره به اینکه برنامه اجرایی بازآفرینی شهری مجموعه اقداماتی است که در مقیاس شهر و محله های هدف انجام می شود، اظهار کرد: دستورالعمل تدوین و تصویب برنامه عملیاتی اقدام مشترک بازآفرینی در خرداد ماه امسال تدوین شده است و مرجع تهیه برنامه های بازآفرینی شهرداری است و اداره کل راه و شهرسازی محور اصلی تدوین برنامه عملیاتی اقدام مشترک بازآفرینی شهری است.

سرپرست تشکل های حرفه ای بازآفرینی تصریح کرد: در این برنامه عملیاتی ۱۷ محله در شهر همدان معرفی شده است که از آن جمله می توان به محلات دیزج، جولان، کبابیان، صالح آباد و علی آباد اشاره کرد./

نظر شما