شناسهٔ خبر: 56674 - سرویس بنادر و دریانوردی
نسخه قابل چاپ

مکی‌زاده اعلام کرد:

صدور ۲۷۵۰ گواهینامه دریانوردی طی چهار ماه اخیر در هرمزگان

اسماعیل مکی زاده معاون امور دریایی اداره کل بنادر و دریانوردی استان هرمزگان گفت: طی چهار ماهه اخیر، بيش از دوهزار و ۷۵۰ فقره گواهینامه دریانوردی در این استان صادر شد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی به نقل از روابط عمومی اداره کل بنادر و دریانوردی استان هرمزگان، "اسماعیل مکی زاده" با بیان اینکه بر اساس کنوانسیون سازمان جهانی کار تمامی دریانوردان باید برای فعالیت حرفه ای خود شناسنامه دریانوردی داشته باشند، اظهار داشت: بر همین اساس، از آغاز سال جاری تا ابتدای مردادماه، يكهزار و ۸۳ فقره شناسنامه دریانوردی در استان هرمزگان صادر شده است.

وی از برگزاری ۸۵۶ نفر آزمون دریانوردی در این استان سخن به میان آورد و افزود: آزمون های مختلف شایستگی اعم از فرماندهی، افسری عرشه و مهندسی و کاربری شناورهای چوبی و فلزی به صورت ماهانه با نظارت اداره استانداردها و گواهینامه های دریانوردی در سطح استان برگزار می شود.

معاون امور دریایی اداره کل بنادر و دریانوردی استان هرمزگان همچنین خاطرنشان کرد: طی چهار ماه نخست سال جاری، دو هزار و ۷۵۶ فقره گواهینامه دریانوردی صادر شده که یکهزار و ۹۸۶ فقره گواهینامه اصلی(گواهینامه تعیین سمت در شناور) و ۷۷۰ فقره مربوط به گواهینامه های جانبی(آموزش های جنبی از جمله در مباحث ایمنی) بوده است.

وی در پایان گفت: از ابتدای سال جاری تاکنون، در مجموع سه هزار و ۸۳۹ سند دریانوردی در این استان صادر شده است.

نظر شما