شناسهٔ خبر: 56692 - سرویس هوایی
نسخه قابل چاپ

مدیرکل فرودگاه‌های اصفهان خبر داد:

اعزام ۱۷۳۳ زائر با ۷ پرواز به مدینه منوره

فرودگاه اصفهان مدیرکل فرودگاه‌های اصفهان از اعزام ۱۷۳۳ زائر با ۷ پرواز به مدینه منوره خبر داد و گفت: در مجموع ۲۷ سورتی پرواز زائران را از فرودگاه اصفهان به سرزمین وحی منتقل خواهد کرد.

حسن امجدی در گفت و گو با خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی در خصوص عملیات اعزام حجاج سرزمين وحي كه با انجام ۲۷ سورتی پرواز به جده و مدینه از ۱۲ مرداد تا ۱۹ مرداد ماه انجام می‌شود، گفت: از این تعداد ۱۹ سورتی پرواز به جده و ۸ سورتی پرواز به مدینه پیش‌بینی‌شده است؛ زائران به مقصد جده از ۸ تا ۱۵ مرداد و زائران به مقصد مدينه از ۱۶ تا ۱۹ مرداد به حج تمتع اعزام می‌شوند.

امجدی افزود: به‌طورکلی حجاج اعزامی از فرودگاه بین‌المللی اصفهان از استان‌های اصفهان، چهارمحال و بختیاری و یزد خواهند بود که عملیات اعزام در قالب ۴۵ کاروان انجام می‌شود.

وی ادامه داد: از ۴۵ کاروان اعزامی، ۴۱ کاروان با ۵ هزار و ۷۸۵ نفر زائر از استان اصفهان به همراه ۲۱۴ عامل اجرایی، ۳ کاروان با ۴۵۲ زائر از استان چهارمحال و بختیاری و یک کاروان با ۱۴۰ نفر زائر متعلق به یزد خواهند بود. ايشان آمار پروازهاي انجام شده را تا كنون ۷ سورتي پرواز اعلام داشتند كه در قالب ۱۱ كاروان و با ۱۷۳۳ زائر به مقصد جده انجام شده است.

مدیرکل فرودگاه‌های استان اصفهان به برخی از اقدامات انجام‌شده به‌منظور خدمات‌رسانی به زائران بیت‌الله الحرام نیز اشاره کرد و ادامه داد: برگزاری جلسات هماهنگی توسط این اداره کل با مسئولان سایر نهادها و سازمان‌های خدمت رسان در ایام حج، برنامه‌ریزی شیفت‌های ویژه ایام حج ، افزایش دستگاه‌های کمک بازرسی به منظور کاهش ایستایی مسافر و تسهيل امر پذیرش، استقرار قاضی کشیک در ترمینال خارجی جهت تسریع رسیدگی به مشکلات احتمالی، آماده‌سازی و سرویس تجهیزات فرودگاهی و سیستم‌های سرمایشی جهت خدمت‌رسانی بهتر به مسافران و آماده‌سازی سالن انتظار مسافر و استقبال‌کنندگان از جمله این موارد است.

وی همچنین به آماده‌سازی تسهیلات ویژه برای زائران، از جمله سایت اطلاع‌رسانی خبر داد و گفت: در نظر گرفتن محل پارک اختصاصی برای پارک هواپیمای ویژه حج به‌منظور تسریع در امر پذیرش مسافر و کاهش تأخیرهای احتمالی، آماده‌سازی کارگو ترمینال برای تحویل بار غیرهمراه مسافرو انجام عمليات تحويل بار از ۶ مرداد ماه ، آماده‌سازی سرویس‌های بهداشتی موقت در محوطه ترمینال خارجی ، آماده‌سازی مسیر دسترسی ویژه حج و پارکینگ موقت به‌منظور افزایش ظرفیت پذیرش پارکینگ و تسهيل در تردد خودرويي از دیگر اقداماتی است که برای ایام اعزام حجاج از فرودگاه بین‌المللی اصفهان تدارک دیده است.

امجدی افزود: افرادی با كاور متحدالشکل با عنوان راهنمای مسافر به منظور راهنمایی حجاج در ترمینال حج مستقر خواهند بود و تلاش همه جانبه در راستاي ارائه بهترين سرويس به زائرين محترم در حال انجام است.

نظر شما