شناسهٔ خبر: 56730 - سرویس مسکن و شهرسازی
نسخه قابل چاپ

سرپرست اداره عمران و بهسازی اداره‌کل راه و شهرسازی بوشهر خبر داد:

عمارت سودایی خانه گفتمان می‌شود/ اختصاص ۴۰۰ میلیون تومان اعتبار برای مرمت خانه گفتمان شهری در بوشهر

مرمت سرپرست اداره عمران و بهسازی اداره کل راه و شهرسازی استان بوشهر از اختصاص ۴۰۰ میلیون تومان اعتبار برای مرمت خانه گفتمان شهری با هدف ایجاد فضای گفتگو بین متخصصان و حرفه مندان عرصه معماری و شهر سازی خبر داد.

 به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی به نقل از روابط عمومی شرکت بازآفرینی شهری ایران، غلامرضا مرادی در این خصوص اظهار داشت: تاسیس خانه گفتمان شهر با هدف ایجاد فضای  گفتگو بین  متخصصان و حرفه مندان عرصه معماری و شهرسازی در خصوص کیفیت زندگی در شهرهای امروز و تقویت انجمن  ها و موسسات تخصصی در این عرصه صورت می گیرد.

 مهندس مرادی افزود: اختصاص خانه عمارت سودایی متعلق به شرکت بازآفرینی شهری ایران در شهر بوشهر به عنوان خانه گفتمان شهری و معماری واقع در بافت تاریخی جهت مرمت در این خصوص در سال ۹۷ در نظر گرفته شده است.

 وی بیان کرد: اعتبار اولیه برای مرمت ۴۰۰ میلیون تومان در نظر گرفته شده است.

 سرپرست اداره عمران و بهسازی اداره کل راه و شهرسازی استان بوشهر در ادامه گفت: این ساختمان با عرصه ۲۵۰ متر و زیر بنای ۴۰۰ متر در دو طبقه واقع در محله کوتی مجاور مسجد اهل سنت در شهر بوشهر به عنوان خانه گفتمان شهری و معماری مرمت و باسازی است.

 مهندس مرادی افزود: سیاست  اعطای کاربری  مجدد و بهره برداری از ساختمان های تاریخی ( عمارت سودایی ) و مجموعه های ارزشمند ضامن  تداوم حیات این ثروت های فرهنگی و همچنین گسترش زندگی به بافت پیرامونی این آثار خواهد بود .

 وی در پایان اظهار داشت: با تشکر از مقام عالی وزارت و شهرسازی که مشوق اصلی و حامی این برنامه بوده اند، امید است با حمایت سایر دست اندرکاران، این اقدام  تبدیل  به یک جریان گسترده در کشور  شود./

نظر شما