شناسهٔ خبر: 56733 - سرویس هوایی
نسخه قابل چاپ

فردا به ناوگان هما ملحق می‌شوند؛

پرواز ۵ فروند هواپیمای ای‌تی‌آر جدید به سمت فرودگاه مهرآباد تهران/ ادامه روند نوسازی هواپیمایی جمهوری اسلامی ایران

هواپیما هما صبح فردا ۵ فروند هواپیمای جدید به ناوگان هواپیمایی جمهوری اسلامی ایران «هما» خواهد پیوست.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، صبح فردا، یکشنبه ۱۴ مردادماه، ساعت ۹ صبح پنج فروند هواپیمای ای‌تی‌آر تازه خریداری شده در فرودگاه بین‌المللی مهرآباد تهران به زمین خواهد نشست.

این پنج فروند هواپیما که در قالب برجام خریداری شده‌اند، با رجیسترهای EP-ITL، EP-ITK، EP-ITJ، EP-ITI و EP-ITM به ناوگان هواپیمایی جمهوری اسلامی ایران «هما» خواهند پیوست تا شمار ای‌تی‌آر‌های در خدمت این هواپیمایی به ۱۳ فروند و تعداد هواپیماهای برجامی این شرکت به ۱۶ فروند افزایش پیدا کند. 

 ایران‌ایر قرارداد خرید ۲۰ فروند ATR در گام اول و در گام دوم ۲۰ فروند ATR دیگر با شرکت هواپیماساز ATR  دارد.

پیش از این، وزیر اقتصاد و دارایی فرانسه از احتمال تحویل این هواپیماها به ایران خبر داده و اعلام کرده بود فرانسه به دنبال چراغ سبز ایالات متحد آمریکا برای تحویل این هواپیماها به ایران است.

صدور مجوز ثبت و اجازه پرواز مخصوص پنج هواپیمای جدید ATR

مدیر روابط عمومی سازمان هواپیمایی گفت: مجوز ثبت و اجازه پرواز مخصوص پنج فروند هواپیمای ATR جدید، توسط سازمان هواپیمایی کشوری صادر شد.

رضا جعفرزاده در گفت‌‌وگو با فارس با اشاره به ورود پنج فروند هواپیمای ATR دیگر به ناوگان هوایی‌ کشور و هواپیمایی جمهوری اسلامی ایران، اظهار داشت: مجوز ثبت و اجازه پرواز مخصوص این پنج فروند هواپیمای ATR، توسط دفتر صلاحیت پرواز سازمان هواپیمایی کشوری صادر شد.

بنابراین گزارش امروز پنج فروند هواپیمای ATR از فرودگاه تولوز فرانسه به سمت ایران پرواز می‌کند تا فردا در فرودگاه بین‌المللی مهرآباد به زمین بنشیند.

این هواپیماها دارای رجیستر(شماره ثبت) EP-ITI و EP-ITJ و EP-ITK و EP-ITL و EP-ITM است.

شرکت هواپیمایی جمهوری اسلامی ایران قرارداد خرید ۲۰ فروند ATR در گام اول و در گام دوم ۲۰ فروند ATR دیگر با شرکت هواپیماساز ATR را دارد.

نظر شما