شناسهٔ خبر: 56739 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

در شورای هماهنگی راه‌وشهرسازی استان یزد مطرح شد؛

تاکید بر توسعه و افزایش سطح کیفی حمل‌ونقل استان یزد با نگاه جهانی و در جهت توسعه گردشگر

جلسه در نشست شورای هماهنگی راه وشهرسازی استان یزد که با حضور مدیران و دستگاه‌های عضو این شورا در حوزه حمل‌ونقل و مسکن به میزبانی اداره‌کل راهداری وحمل‌ونقل جاده‌ای استان برگزار که به موضوع توسعه و ارتقای حمل‌ونقل در جهت توسعه گردشگری در جایگاه جهانی شدن شهر یزد پرداخته شد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی به نقل از روابط عمومی اداره کل راه و شهرسازی استان یزد، در ابتدای این نشست مدیرکل جدید اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان ضمن عرض خیرمقدم و تشکر از حضور اعضا حاضر در جلسه، به موضوع اهمیت جایگاه استان یزد به لحاظ قرارگیری آن در چهارراه مواصلاتی کشور پرداخت و افزود: افزایش ایمنی راهها و توسعه حمل ونقل جاده‌ای از جمله برنامه‌های این اداره کل در سالجاری می‌باشد.

وی از دستگاه‌های عضو شورا خواست تا با هماهنگی و همکاری مضاعف بتوانیم با سرعت بیشتر به اهداف و سیاست‌های وزارت راه و شهرسازی و توسعه حمل‌ونقل و افزایش ایمنی و در نهایت کاهش تلفات جاده‌ای برسیم.

رئیس شورای هماهنگی راه و شهرسازی استان یزد ضمن عرض خوش آمد گویی به علیخانی مدیرکل جدید اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان، از صادقیان مدیرکل پیشین و برازنده مقدم سرپرست این اداره کل قدردانی کرد و اظهار امیدواری نمود که با حضور علیخانی در این اداره کل شاهد تحولات بنیادین درحوزه ایمنی راه‌ها و حمل‌ونقل استان باشیم.

محمدرضا نقصان محمدی در ادامه این نشست با اشاره به دستورکار جلسه خاطرنشان کرد: توسعه و افزایش سطح کیفی حمل و نقل ریلی، هوایی و زمینی استان با نگاه جهانی و در جهت توسعه گردشگری از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است و باید برنامه ریزی نماییم در مقیاس ملی و عرصه‌های بین المللی به استانداردهای لازم برسیم.

مدیرکل راه و شهرسازی استان یزد با اشاره به برگزاری نمایشگاه بین‌المللی حمل‌ونقل که قرار است در آذرماه سال جاری در یزد برگزار شود، افزود: از همه مدیران محترم عضو این شورا می‌خواهم تا در برگزاری این نمایشگاه فعالانه مشارکت کنند.

وی اظهار امیدواری کرد: برگزاری این نمایشگاه می‌تواند در معرفی استان و پتانسلهای موجود در ارتقاء حوزه حمل‌ونقل نقش بسزایی داشته باشد.

رئیس شورای حمل و نقل استان، راه آهن یزد را جزء موفق‌ترین راه آهن‌های کشور یاد کرد و افزود: انشاا... با برگزاری همایش بین المللیNEXT STATION ۲۰۱۹ دریزد که درسطح ملی درحال پیگیری می‌باشد بتوانیم شاهد تحولات اساسی در جهت ارتقاء سطح کیفی حمل و نقل ریلی در استان باشیم.

نقصان محمدی با اشاره به تسهیلات بانکی درحوزه احیای بافت فرسوده افزود: اقبال عمومی شهروندان گرامی در جذب این تسهیلات ارزان قیمت باید افزایش یابد که امیدواریم با مشارکت فعال مردم و سرمایه گذاران در جهت افزایش رونق بازار مسکن واحیای بافت ناکارآمد شهری ونهایت اجرای طرح ملی بازآفرینی شهری مؤثر باشد.

وی با تاکید بر رشد مبتنی بر حمل و نقل همگانی و حمل و نقل ترکیبی گفت: استان یزد با پتانسیل خوبی که در جهت توسعه و ارتقاء حمل ونقل دارد در آینده نزدیک شاهد تحولات خوبی در این حوزه خواهیم بود.

در پایان این جلسه هرکدام ازحاضرین ضمن ارائه گزارشی از اقدامات انجام شده حوزه خود به طرح مسائل و مشکلات موجود پرداختند

نظر شما