شناسهٔ خبر: 56748 - سرویس مسکن و شهرسازی
نسخه قابل چاپ

خراسانی در گفتگو با پایگاه خبری اعلام کرد:

تغییر رویکرد خانه‌های گفتمان شهر در سراسر کشور/ خانه گفتمان شهر باید به ارتقاء کیفیت زندگی در شهرها کمک کند

حبیب خراسانی رئیس مرکز مطالعات کاربردی و ارتباطات شرکت بازآفرینی شهری ایران با بیان اینکه در رویکرد جدید و فعال‌سازی خانه گفتمان قصد داریم موضوع را از مسائل کلی شهرها شروع کرده و تغییراتی که در شهرها و شکل دهی آن‌ها مؤثر هستند را بررسی کنیم گفت: تلاش داریم تا از حوزه‌های گوناگون مانند گفتگوی ادبیات با شهر، سینما با شهر، کتاب با شهر، تئاتر با شهر، فرهنگ و شهر و سیاست با شهر و برعکس در این رویکرد وراد بحث شده و موارد مرتبط با حوزه شهری طی جریان یک گفتگو را مورد بررسی قرار دهیم.

حبیب خراسانی، رئیس مرکز مطالعات کاربردی و ارتباطات شرکت بازآفرینی شهری ایران در گفتگو با خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی درخصوص تغییر رویکرد فعالیتی خانه گفتمان شهر بیان کرد: یکی از تغییراتی که در رویکردهای جدید در موضوع بازآفرینی دنبال می‌کنیم فعالسازی و ایجاد خانه‌های گفتمان شهر در سراسر کشور است که خوشبختانه هم‌اکنون در برخی استان‌ها مانند تبریز، گلستان، کرمان و ... مشغول فعالیت هستند.

خراسانی با تأکید براینکه خانه گفتمان شهر باید به ارتقای کیفیت زندگی در شهرها کمک کند گفت: قطعا رویکرد مباحثی که در این اماکن مطرح می‌شود باید در نهایت به بهتر شدن شهرها به عنوان مکانی برای زندگی منجر شده و در این حوزه فعالیت کند.

وی با بیان اینکه در رویکرد جدید و فعال‌سازی خانه گفتمان قصد داریم موضوع را از مسائل کلی شهرها شروع کرده و تغییراتی که در شهرها و شکل دهی آن‌ها مؤثر هستند را بررسی کنیم گفت: نشست شهر و مشروطه که روز یکشنبه ۱۴ مرداد ماه در خانه گفتمان شهر تهران (وارطان) برگزار می‌شود اولین برنامه با رویکرد جدید بوده که درخصوص یکی از مهمترین اتفاقات تاریخ ایران برگزار و تمامی حوزه‌های مرتبط با موضوع مشروطه از جمله سیاسی، اقتصادی، فرهنگی، اجتماعی و شهری را مورد بررسی قرار می‌دهد.

این مقام مسئول ادامه داد: در این راستا نخستین برنامه خانه گفتمان شهر در تهران با رویکرد جدید را در آستانه یکصد و دوازدهمین سال از امضای فرمان مشروطه برگزار کرده و از اساتید برجسته ای در این حوزه دعوت به عمل آوردیم تا با توجه به تخصص و تسلط‌شان بر موضوع به بررسی این مسئله بپردازند.

رئیس مرکز مطالعات کاربردی و ارتباطات شرکت بازآفرینی شهری ایران ضمن تأکید بر ضرورت تسری اینگونه مباحث به بدنه اجتماعی در شهرها نیز بیان کرد: تلاش داریم تا از حوزه‌های گوناگون مانند گفتگوی ادبیات با شهر، سینما با شهر، کتاب با شهر، تئاتر با شهر، فرهنگ و شهر و سیاست با شهر و برعکس در این رویکرد وراد بحث شده و موارد مرتبط با حوزه شهری طی جریان یک گفتگو را مورد بررسی قرار دهیم.

خراسانی همچنین خاطرنشان کرد: تلاش داریم تا در این نشست‌ها تمامی فرصت‌ها و تهدیدهای شهری و چالش‌های مرتبط با آن را مورد بحث قرار داده و درخصوص تأثیر آن‌ها بر یکدیگر گفتگو کنیم.

وی با بیان اینکه بدون شک در ادامه مباحث را به سمت مناطق ناکارآمد شهری هدایت کرده و درخصوص مشکلات این نواحی نیز به بحث خواهیم پرداخت گفت: هدف اصلی ما ایجاد یک گفتگوی دو طرفه بر سر موضوعات مرتبط با شهر و زندگی شهری است که قصد داریم در ادامه مردم و بدنه اجتماعی را نیز وارد موضوع کنیم./

نظر شما