شناسهٔ خبر: 56752 - سرویس جاده‌ای
نسخه قابل چاپ

طی ۴ ماهه ابتدای امسال:

۳ ميليون و ۳۶۸ هزار تن كالا از مرزهای كشور ترانزيت شد

ترانزیت بیش از ۳ میلیون و ۳۶۸ هزار تن كالا از ۳۲ مرز فعال زمینی و آبی كشور در ۴ ماهه ابتدای سال جاری ترانزیت شد كه این مقدار نسبت به مدت مشابه سال قبل ۱۰درصد افزایش داشته است.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی به نقل از  روابط‌عمومی سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای، رضا نفیسی مدیركل دفتر ترانزیت و حمل و نقل بین المللی این سازمان با اعلام این خبر، افزود: در پی اقدامات انجام شده از سوی سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای در زمینه توسعه و بهبود زیرساخت‌های حمل و نقل و تقویت كریدورهای ترانزیتی از مسیر جمهوری اسلامی ایران، هماهنگی با سازمانهای ذیربط و برنامه‌ریزی و فعال نمودن مناسبات ترانزیتی و حمل و نقلی با كشورهای منطقه، همچنین تعامل و همكاری بخش خصوصی فعال در حوزه حمل و نقل بین‌المللی در كشور، طی چهار ماهه ابتدای سال جاری از مجموع كالاهای ترانزیت شده، یك میلیون و ۲۹۴ هزار تن را مواد نفتی و ۲میلیون و ۷۴ هزار تن را مواد غیرنفتی تشكیل داده‌اند كه عمده‌ترین بخش مواد غیرنفتی كالاهایی نظیر مواد سوختی، قطعات یدكی ، انواع پنبه، محصولات كشاورزی و مواد غذایی بوده است.

مدیركل دفتر ترانزیت و حمل و نقل بین المللی افزود: در مدت زمان یاد شده، از میان مرزهای كشور بندر شهید رجایی با ۹۹۸ هزار تن معادل ۳۰  درصد فعال‌ترین مرز در زمینه ترانزیت ورود كالا به شمار می‌رود. پس از آن مرزهای پرویزخان با  ۲۴  درصد ،باشماق با ۱۰ درصد  و بازرگان با ۹درصد در رده‌های بعدی قرار دارند.

نفیسی بیشترین حجم تردد كامیون‌های حامل بار ترانزیتی را از مبدأ عراق به مقصد امارات اعلام كرد و افزود: بیشترین حجم مسیرهای پرتردد كالا از مرزهای كشور طی مدت مذكور از پرویزخان به بندر امام، بندر شهید رجایی به مرز دوغارون و باشماق به بندر امام بوده است.

نظر شما