شناسهٔ خبر: 56762 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

طی چهار ماهه نخست سال جاری صورت گرفت؛

تخریب ۸ سازه غیرمجاز دریایی در سواحل استان مازندران

محمد تقی انزان پور مدیر کل بنادر و دریانوردی استان مازندران از تخریب ۸ سازه غیرمجاز دریایی در سواحل استان مازندران طی چهار ماهه نخست سال جاری خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی به نقل از روابط عمومی اداره کل بنادر و دریانوردی استان مازندران، محمدتقی انزان‌پور با اعلام این مطلب گفت : با همکاری مراجع قضایی از ابتدای سال جاری تاکنون ۸ سازه غیره مجاز در مناطق ساحلی استان مازندران قلع و قمع گردید.

وی تأمین ایمنی دریانوردی و آبراه‌ها برای تردد ایمن کشتی‌ها را از تکالیف حاکمیتی اداره کل برشمرد و خاطرنشان کرد: در این راستا با لایروبی مستمر حوضچه و کانال دسترسی و نیز نصب علائم کمک ناوبری در آبراهه‌های تحت پوشش اداره کل، بستر مناسبی برای ورود و خروج ایمن کشتی‌ها به بندر نوشهر فراهم گردیده است.

انزان‌پور با اشاره به گشت‌های مستمر شناور ناجی در آب‌های ساحلی محدوده بندر نوشهر اظهار داشت:از ابتدای سال جاری تاکنون با تلاش تیم جستجو و نجات اداره کل، خوشبختانه ۸ نفر از هموطنان گرفتار در دریا از خطر مرگ نجات یافتند.

 وی همچنین از رشد ۵۴ درصدی تخلیه و بارگیری کالا در منطقه ویژه اقتصادی بندر نوشهر طی چهار ماهه نخست سال جاری در مقایسه با مدت مشابه قبلی خبر داد و ابراز امیدواری کرد که با برنامه‌های در دست اقدام این روند روبه رشد تداوم داشته باشد.

مدیرکل بنادر و دریانوردی استان مازندران با اشاره به صدور ۴ مورد مجوز ساخت و بهره برداری سازه دریایی در سواحل استان خاطرنشان کرد: این مجوزها مربوط به پروژه‌های شیلاتی و گردشگری می باشد که با پیگیری اداره کل از سوی سازمان بنادر و دریانوردی صادر شده است.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

نظر شما