شناسهٔ خبر: 56774 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

سرپرست معماری و شهرسازی استان اصفهان تشریح کرد:

آخرین وضعیت طرح جامع اصفهان/ طرح جامع اصفهان بر عدالت محوری و مشارکت شهروندان مبتنی است/ بزرگترین پارک خطی جهان با اتصال شرق به غرب

محمد بناییان سرپرست معماری و شهرسازی استان اصفهان، بازنگری طرح جامع شهری اصفهان را از مهم‌ترین اقدامات جاری عنوان کرد و گفت: بازنگری طرح جامع اصفهان با توجه به رویکردهای جدید وزارتخانه و لحاظ کردن موضوعات محیط زیستی و مساله کمبود منابع آب در دستور کار قرار دارد.

محمد بناییان، سرپرست معماری و شهرسازی استان اصفهان در پاسخ به این سوال که ''با توجه به کمبود منابع آب، موضوع تامین آب در مباحث بلندمرتبه‌سازی در استان چگونه طرح، برنامه ریزی و اجرا می‌شود؟" به خبرنگار پاپگاه خبری وزارت راه و شهرسازی گفت: در جلسات کمیته‌های کارشناسی همواره این موضوع مورد توجه قرار می‌گیرد و سوالاتی از این دست مطرح شده و پاسخ‌های آنها نیز مورد بررسی قرار گرفته که آیا منابع منطقه‌ای آب در استان می تواند پاسخگوی ساختمان‌های بلند باشد یا خیر؟ 

سرپرست معماری و شهرسازی استان اصفهان با اشاره به اینکه کمبود آب در استان اصفهان از مسایل مهم است و به همین دلیل توجه به آن در همه ابعاد از جمله شهرسازی و معماری حائز اهمیت است، خاطرنشان کرد: در بازنگری طرح جامع اصفهان به موضوع آب و محدودیت منابع آبی توجه ویژه‌ای خواهد شد.

 وی در ادامه درباره موضوعات طرح بازنگری جامع اصفهان توضیح داد: آخرین بازنگری اصفهان مربوط به سال ۱۳۶۷ است و بازنگری طرح جامع این شهر با توجه به رویکردهای جدید وزارتخانه و نگاه جدی‌تر به موضوعاتی چون مسایل زیست محیطی در دستور کار قرار دارد.

بناییان در ادامه با اشاره به اولویت‌ها در طرح بازنگری اصفهان اضافه کرد: از آنجایی که اولویت بازنگری این طرح کالبدی نبوده و بر مبنای مساله محوری است، مباحثی مانند موضوعات اقتصادی، سیما و منظر شهری، مشارکت مردمی و موضوعات مربوط به عدالت اجتماعی اصلی‌ترین گزینه‌های مورد نظر در این طرح هستند.

وی در پاسخ به این سوال که "با توجه به اینکه شورای‌عالی شهرسازی و معماری طرح رود کناره‌ها و احیای رودخانه‌های شهری را به طور ویژه در دستور کار دارد، در همین راستا، استان چه اقداماتی را در رابطه با زاینده‌رود انجام داده‌اید؟ گفت: با عنایت به کاربری‌های طرح جامع و تفصیلی شهر اصفهان و رویکرد ویژه به زاینده‌رود و پارک‌های حاشیه‌ای آن، شهرداری اصفهان با توجه به طرح‌های فرادست مورد اشاره اقدامات قابل توجهی در زمینه احداث پارک‌ها و فضای سبز حاشیه زاینده‌رود انجام داده است.

 بناییان اضافه کرد: زاینده‌رود از نظر پارک‌های خطی همجوار آن و ساماندهی رودکناره‌ها بی‌نظیر است، چرا که چنین پارک خطی با این وسعت شاید کم نظیر باشد. این پارک از شرق تا غرب اصفهان ادامه دارد./

نظر شما