شناسهٔ خبر: 56778 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

عشایری خبر داد:

اخذ ۱۳ هزار پروانه ساختمانی در محلات هدف ۷ کلانشهر کشور از ابتدای امسال

بازدید معاون وزیر راه و شهرسازی گفت: رویکرد ما در برنامه ملی بازآفرینی شهری در حوزه تولید مسکن ۹۰ درصد به سمت بخش خصوصی و ۱۰درصد برای بخش دولتی است.

 به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی به نقل از روابط عمومی اداره کل راه وشهرسازی کردستان، هوشنگ عشایری در حاشیه بازدید از طرح بازآفرینی شهری ناحیه منفصل شهری نایسر گفت: با توجه به آمار موجود از ابتدای سال ۹۷ تا کنون حدود ۱۳ هزار نفر پروانه ساختمانی در بافت فرسوده را تحت اجرای برنامه ملی بازآفرینی در ۷ کلانشهر کشور گرفته‌اند.

‌ وی افزود: حدود ۴ هزار واحد مسکونی دیگر نیز در اراضی وزارت راه و شهرسازی در مرحله طراحی و آماده واگذاری به متقاضیان است.

مدیرعامل شرکت بازآفرینی شهری ایران با بیان اینکه هدف‌‌گذاری ما انجام این طرح در ۲۷۰ محله در سال است، افزود: برای برنامه ششم توسعه هزار و ۳۳۴ محله باید اجرایی شود که ۶۶ هزار هکتار از زمین‌های شهری را با ۱۰ میلیون نفر جمعیت شامل می‌شود.

عشایری با بیان اینکه در سال اول طرح هستیم اظهار داشت: درحال حاضر حدودا  ۳۰۰ طرح بازآفرینی در دست اجراست.

وی توسعه خدمات روبنایی نظیر مجتمع‌های فرهنگی را از جمله برنامه‌ها اعلام کرد و گفت: این خدمات در یک میلیون مترمربع در کشور در دست اجراست و ۵۰۰ کیومتر هم شبکه زیربنایی از جمله خدمات آب و برق در حال انجام است.

عشایری با اشاره به برنامه ملی بازآفرینی و ساخت۱۰۰ هزار واحد به طور سالانه در مناطق هدف گفت: در این برنامه از ۱۰۰ هزار واحد اعلام شده تنها ۱۰ هزار واحد در اراضی دولتی و ۹۰ هزار واحد در اراضی مردم توسط بخش خصوصی و مردم احداث خواهد شد که نقش دولت در این زمینه صرفا نقشی حمایتی خواهد بود.

معاون وزیر راه و شهرسازی با تأکید بر اینکه رویکرد ما در برنامه ملی بازآفرینی شهری در حوزه تولید مسکن ۹۰ درصد به سمت بخش خصوصی و ۱۰ درصد برای بخش دولتی است گفت: تا کنون بیش از ۲ هزار واحد در اراضی سازمان ملی زمین و مسکن، حدود ۱۲۰۰ واحد در اراضی بنیاد مسکن و حدود ۱۵۰۰ واحد در اراضی شرکت سرمایه‌گذاری بانک مسکن تحت نظارت برنامه ملی بازآفرینی در کشور در مرحله طراحی و آماده واگذاری به توسعه‌گر هستند.

به گفته عشایری هم‌ اکنون ۱۷ درصد از برنامه بازآفرینی در بخش مسکن در کشور در حال اجراست./

نظر شما