شناسهٔ خبر: 56795 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

مدیرکل بندر و دریانوردی خرمشهر:

ترمینال کانتینری بندر خرمشهر پایان سال جاری به بهره‌برداری می‌رسد

محمد محسني مدیر کل بندر و دریانوردی خرمشهر گفت: ترمینال جدید کانتینری این مجتمع بندری تا پایان سال جاری به بهره برداری می رسد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی به نقل از روابط عمومی اداره کل بندر و دریانوردی خرمشهر، محمد محسنی اظهار داشت: این پروژه در زمینی به مساحت ۱۵ هکتار و با اعتباری بالغ بر ۸۶۱ میلیارد ریال در اراضی پشتیبانی این مجتمع بندری توسط بخش خصوصی در حال اجراست.

وی افزود: در این پروژه علاوه بر احداث محوطه و نصب تجهیزات مدرن تخلیه و بارگیری، ساختمان اداری، پست آتش نشانی، ساختمان پست برق،گیت های ورودی، دیوارهای پیرامونیو باسکول مورد ساخت و بهره برداری قرار می گیرد.

مدیر کل بندر و دریانوردی خرمشهر ادامه داد: احداث پروژه ترمینال کانتینر بندر خرمشهر تاکنون رشد ۶۳ درصدی داشته و در حال حاضر در مرحله اجرای لایه دوم اساس بتنیو کف پوش های بتنی،دیوار پیرامونی،ساختمان های اداری و نگهبانی، سوله تعمیرات، عملیات تأسیساتیو برج های روشنایی قرار دارد.

به گفته محسنیمحوطه کانتینری تا پایان سال جاری به بهره برداری می رسد و عملیات احداث ساختمان اداری آن نیز تا اواخر فروردین ماه سال آینده پایان می یابد.

ویبا بیان اینکه با احداث ترمینال جدید کانتینری کلیه کانتینرهای پراکنده در محوطه های بندر جابجا شده و بصورت متمرکز در یک محوطه مستقر می شود افزود: این امر موجب تسریع در عملیات تخلیه و بارگیری و بهره وری بیشتر زمین و تجهیزات می شود.

مدیر کل بندر و دریانوردی خرمشهر اظهار داشت: احداث این ترمینال در راستای خدمات رسانی مطلوب به صاحبان کالا صورت می گیردو راه اندازی آن رونق مجدد بندر خرمشهر و ارتقای ظرفیت خدمات کانتینری این بندر به میزان پنج برابر را به دنبال خواهد داشت.

محسنیافزایش و ارتقای ایمنی در عملیات بندری، رسیدن به استانداردهای جهانی در نگهداری،کنترل چیدمان و بازرسی کانتینرها با توجه به کنوانسیونهای بین المللی و ارائه خدمات شایسته تر به تجار و ذی نفعان در محوطه های کانتینری را از جمله ضرورت های احداث این پایانه کانتینری بیان کرد.

نظر شما