شناسهٔ خبر: 56803 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

سرپرست اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان خبر داد:

شانه سازی ۱۷۲ کیلومتر از راه های آسفالت همدان

آسفالت سرپرست اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان همدان از شانه سازی ۱۷۲.۷ کیلومتر از راه های آسفالته استان خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، به نقل از روابط عمومی اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان همدان، مصطفی پناهنده، سرپرست اداره کل راهداری این استان با اشاره به اینکه این عملیات در چهار ماهه نخست سال جاری در محورهای شریانی، فرعی و اصلی و راه های روستایی استان انجام شده است، گفت: این اقدام به منظور حفظ و افزایش ایمنی در محورهای مواصلاتی استان انجام شده است.

وی افزود: اصلاح شانه‌سازی در جادهها نقش موثری در ارتقاء سطح ایمنی محورهای مواصلاتی و همچنين كاهش تصادفات و تلفات ناشی از آن به وي‍ژه كاهش تصادفات واژگونی دارد.

پناهنده از تسطیح و رگلاژ ۲۲ هزارو ۶۸۹ کیلومتر از شانه راه‌های آسفالت این استان به منظور افزایش ایمنی و نگهداری راه‌ها خبر داد و افزود: ۲۵۷ کیلومتر رگلاژ راه هاي شني نیز در محورهای مواصلاتی استان انجام شده است.

وی یادآور شد: با توجه به گشت‌های انجام شده از سوی پرسنل این اداره‌کل و شناسایی مسیرها و اجرای عملیات ایمن‌سازی راه های حوزه استحفاظی استان همدان، ۱۶ مورد اصلاح پيچ هاي خطرناك، ۲۲ مورد اصلاح تقاطع ها و ۴۳ مورد احداث دوربرگردان و پاركينگ نیز انجام عملیات شده است.

سرپرست اداره کل راهداری استان همدان با بیان اینکه در این مدت لکه گیری راه های آسفالت تا ۵ سانتی متر به میزان ۹۷ هزارو ۸۶۹ متر مربع انجام شده است، ابراز داشت: در همین راستا با توجه به گرمای هوا عملیات راهداری به شکل روزانه در استان انجام می شود و گشت های راهداری همواره در طول محورها مراقب حریم راه ها هستند.

پناهنده ادامه داد: همچنین در راستای افزایش ایمنی، پاك كردن و تنظيم قنوها با گريدر به میزان ۲ هزارو ۴۲۶ کیلومتر و موج تراشي سطوح آسفالته به میزان ۲۸ هزار و ۲۱۴ متر مربع انجام شده است.

وی به انجام ۱۲۵ هزارو ۷۹۰ نفرساعت گشت راهداری در محورهای مواصلاتی استان اشاره و خاطرنشان کرد: گشت های مستمر راهداری با هدف شناسایی نواقص و عوامل آسیب رسان به ایمنی راه و نیز سرعت بخشی به رفع نواقص از جایگاه ویژه ای برخوردار هستند./ 

نظر شما